امسال به امید عید دیدنی سال 1400 یلدا دور هم جمع نمی شویم

به گزارش وبلاگ شریان، خبرنگاران/گیلان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: امسال به امید عید دیدنی سال 1400 یلدا دور هم جمع نمی شویم. دورهمی شب یلدا دوراز همی سال 1400 است.

امسال به امید عید دیدنی سال 1400 یلدا دور هم جمع نمی شویم

دکتر آبتین حیدرزاده در جمع وبلاگ شریان اظهار کرد: امسال به امید عید دیدنی سال 1400 یلدا دور هم جمع نمی شویم زیرا کرونا سوغات دورهمی های شب یلداست.

وی شرح داد: بلندترین شب سال را به خطرناک ترین شب سال تبدیل نکنیم. در شب یلدا به استقبال روزهای بلندتر سال می رویم و خوشی این روزها را با نرفتن به دورهمی خانوادگی دوچندان کنیم.

حیدرزاده بیان نمود: شادی بلندتر شدن روزهای پس از شب یلدا را با دورهمی های کوچک از بین نبریم. امسال یلدا در خانه می مانیم و مراقب باشیم؛ دورهمی شب یلدای امسال، آخرین دورهمی عزیزانمان نشود و شیرینی بلندترین شب سال را با دورهمی های کوچک تلخ نکنیم.

وی گفت: در شب یلدا کرونا را به هم سوغاتی (هدیه) ندهیم. اگر می خواهیم سال 1400 را به پدر و مادرمان تبریک بگوییم، پس شب یلدا دور هم جمع نمی شویم. می خواهیم پدر و مادرمان را سرسفره هفت سین سال 1400 ببینیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: دورهمی شب یلدا را تعطیل کنیم و قصه قدیمی شب های یلدا را به سال های بعد موکول کنیم. بزرگترین سهم در انتقال بیماری را دورهمی های کوچک خانوادگی داشته است پس شب یلدا در خانه می مانیم. یلدایی که طولانی ترین شب سال است را به بزرگترین اندوه سال تبدیل نکنیم.

حیدرزاده شرح داد: دورهمی های شب یلدا را به صورت مجازی برگزار می کنیم. یلدا و زیباییش با آیین سنتی و باستانی برای همه خاطره انگیز است. امسال با خاطره ای متفاوت و از راه دور در کنار هم هستیم. تهدید جان بزرگان فامیل با دورهمی های کوچک رخ می دهد و تدارک دورهمی شب یلدا تدارک مراسم فوت عزیزان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان نمود: حضور در اماکن سرپوشیده بدون تهویه هوا و به مدت طولانی، یکی از اصلی ترین راه های انتقال بیماری است و ناقلان بیماری اگر به مدت طولانی در یک محیط سربسته بدون تهویه باشند، حتی اگر از ماسک هم استفاده کنند بعد از گذشت چند ساعت ویروس را به افراد اطراف خود منتقل می کنند.

وی با بیان اینکه امسال ایرانیان شب یلدا را به خاطر شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی متفاوت از سال های گذشته برگزار خواهند کرد؛ شرح داد: یکی از ویژگی های جشن باستانی شب یلدای باستانی، برپایی دورهمی های خانوادگی است اما توصیه های پزشکی بر این است که این جشن با پرهیز از حضور دسته جمعی برگزار شود.

حیدرزاده در پایان یادآور شد: مسئولین وزارت بهداشت، شدیدا نگران شیوع و گسترش موج دیگر کرونا بعد از دورهمی شب یلدا به خصوص در مناطق سردسیر و شمالی کشور هستند؛ پس از کلیه هموطنان خواهشمندیم تا دورهمی و تجمع خانوادگی را به حداقل رسانده و شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امسال به امید عید دیدنی سال 1400 یلدا دور هم جمع نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال به امید عید دیدنی سال 1400 یلدا دور هم جمع نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید