انتقال گاز طبیعی از میدان تا خانه با کیسه های پلاستیکی!

به گزارش وبلاگ شریان، گاز طبیعی در حومه شهر بانده داود شاه در استان خیبر پختونخوا پاکستان سال هاست با روش های ابتدایی پیشرفته به وسیله مردم محلی استفاده می گردد.

انتقال گاز طبیعی از میدان تا خانه با کیسه های پلاستیکی!

به گزارش وبلاگ شریان، در این شهر گاز طبیعی به جای خطوط لوله در کیسه ها حمل می گردد. در منطقه ای که فقر گسترده است، مردم از گازی که از شهرشان خارج می گردد به قیمت جانشان استفاده می نمایند.

در شهر بانده داود شاه، گاز طبیعی نه به وسیله کار های حفاری بلکه به طور تصادفی در کشف شده است و به علت عدم امکان زیرساخت مناسب و انتقال آن به خانه ها، مردم محلی دست به کاری ابتکاری و البته مرگبار زده اند.

مردم محلی به جای استفاده از خطوط لوله این گاز را در کیسه هایی پلاستیکی قرار داده و آن را تا خانه های خود حمل می نمایند. اینجا واحد مقدار گیری متر مکعب نیست بلکه کیسه پلاستیکی است!

در ورودی شهر و از محل استخراج گاز، بچه هایی با بالون های بزرگ در دست توجه را جلب می نمایند، این کیسه های استوانه ای غول پیکر در نگاه اول تفریح بچگانه به نظر می رسند، اما در واقع سوخت هستند. تا مردم با آن ها غذای خود را بپزند.

مردم محلی از خطرات این روش حمل و نقل سرگرم نماینده که شبیه یک بالون پرنده است مطلع هستند. به همین علت، پیش از این نیز کشته و زخمی های زیادی در این منطقه اتفاق افتاده است.

با این حال، مردم به علت هزینه و فقر، بالون های پرنده را که 70 تا 80 درصد مقرون به صرفه تر هستند، به جای لوله های آشپزخانه که بسته به مقدار آن ها 5 تا 10 هزار روپیه پاکستان قیمت دارد، ترجیح می دهند.

ساکنان شهر بانده داود شاه هزینه گاز طبیعی را نمی پردازند، زیرا گاز طبیعی از زمین تحت مالکیت آن ها خارج می گردد. کسانی که در زمین خود گاز طبیعی ندارند، احتیاج های خود را از یک محلی در خارج از شهر تامین می نمایند.

گاز طبیعی که به وسیله یک لوله مدفون در زمین استخراج می گردد، به وسیله دریچه کوچکی که در دهانه کیسه ها قرار داده شده است، به داخل کیسه ها راهنمایی می گردد. سر دیگر کیسه ها را به سنگی روی زمین می بندند تا مانند بادکنک پرنده بلند نشوند.

یک کیسه به طور میانه در 20-25 دقیقه پر می گردد. در خانه ها نیز از یک پمپ برقی برای استفاده از گاز کیسه ای استفاده می گردد. یک کیسه گاز معادل دو ساعت مصرف است.

کیسه هایی که بیشتر به وسیله بچه ها حمل می شوند با کوچکترین بی احتیاطی ممکن است منفجر شوند.

گویی حمل گاز طبیعی در کیسه ها به خانه برای بچه ها کافی نیست و بعضی گاز طبیعی را در کیسه های نایلونی حمل می نمایند. از آنجایی که کیسه ها یکبار مصرف نیستند، با نگاه کردن به تکه های روی آن ها می توان فهمید که ده ها بار از آن ها استفاده شده است.

به گزارش وبلاگ شریان، در حالی که هشدار هایی خطر روی لوله های گاز، تأسیسات پر کردن گاز طبیعی یا تانکر های حامل آن ها در سراسر دنیا وجود دارد، مراحل پر کردن، حمل و نقل و مصرف گاز کیسه ای در دست بچه ها کاملاً ارگانیک هستند.

اگر گاز از کیسه نشت کند، خطر مسمومیت بسیار زیاد است. فرآیند انتقال گاز طبیعی از بادکنک های کیسه ای به اجاق گاز نیز در معرض حوادث بزرگی است. بنابراین، کار دو ساعته آشپزی برای مردم بانده داود شاه مرگ و زندگی است.

منبع: فرارو

به "انتقال گاز طبیعی از میدان تا خانه با کیسه های پلاستیکی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال گاز طبیعی از میدان تا خانه با کیسه های پلاستیکی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید