جاهای دیدنی جزیره بالی که به جزیره خدایان معروف است

به گزارش وبلاگ شریان، جزیره بالی کجاست؟

بالی واقع در اندونزی دارای پهنایی 95 مایلی (هر مایل 1.6 کیلومتر است) در اقیانوس هند است و تنها 2 مایل با شرق جزیره جاوه فاصله دارد. بالی در غربی ترین ضلع جزایر سوندای کوچک قرار گرفته است. این جزایر شامل لومبوک، فلورز، تیمور و… هستند. نزدیک ترین همسایه بالی از سمت غرب، جزیره لومبوک است که کوه رنجانی در آن قرار گرفته است. بالی تقریبا در 1600 مایلی شمال پِرث در استرالیای غربی است و حدودا 600 مایل تا شرق جاکارتا فاصله دارد.

جاهای دیدنی جزیره بالی که به جزیره خدایان معروف است

جاذبه های توریستی بالی؛ علت معروفیت جزیره بالی چیست؟

کتاب معروف بخور، دعا کن، عشق بورز نوشته الیزابت گیلبرت نقش بسزایی در معرفی هر چه بیشتر فرهنگ بالی به عموم جهان داشته است. اما قبل از اینکه این کتاب نوشته شود و فیلم آن را نیز بسازند، توریستانی که با یک کوله پشتی و به قصد انجام سفر مقرون به صرفه و مجذوب نماینده، رهسپار مقاصد گوناگون می شدند، بالی را برای گردش انتخاب می کردند.

علت مجذوب نمایندهیت بالی و فرهنگ آن می تواند به دلایل مختلفی باشد: چشم انداز ها زیبا، فضای فوق العاده و خاص و…. . درحالی که بیشتر جمعیت اندونزی مسلمان هستند، جزیره بالی، جزیره ای هندو به شمار می رود. معماری شگفت انگیز استفاده شده هم در ساختمان های قدیمی و هم مدرن بالی باعث شده که تلفیقی زیبا از سنت و مدرنتیه با هم به نمایش گذاشته شود. گاهی اوقات به سختی می توان فهمید، بنای زیبایی که مشاهده می کنید، معبدی است چندین هزارساله یا رستورانی نوساز یا هتلی نو که با معماری زیبایی ساخته شده است.

اگر از شما بپرسند که یکی از عاشقانه ترین محل ها برای گذراندن ماه عسل در آسیا کجاست، باید بی تردید از بالی نام ببرید. شاید ترافیک شدید جاده ای چندان جالب به نظر نرسد، اما وجود کوه های آتش فشانی در ساحل، چشم انداز یکی از زیباترین سواحل جهان را بی نظیر می سازد، بعلاوه بالی شالیزارهای بسیار چشم نوازی دارد. در دور و اطراف بالی، منطقه ها زیبای کشف نشده بسیاری وجود دارند.

خاک کوه های آتش فشانی بالی، زمین های باروری برای کاشت برنج، گل های همواره شکوفا و جنگل های انبوه فراهم نموده اند. بسیاری از هنرمندان و افرادی که به انجام کارهای خلاقه می پردازند، برای بهره مندی از جو و انرژی فوق العاده این خطه، به آنجا مهاجرت نموده اند. خاکستر خواننده شهیر و فقید، دیوید بووی، نیز در این جزیره به دست باد سپرده شده است. علی رغم توسعه زیاد این منطقه، ساخت هتل های نو و زمین های گلف و…، بالی همچنان بعضی از آثار و بقایای گذشته خود را که مربوط به دهه های گذشته است حفظ نموده و توریستان نتوانسته اند به آنها آسیبی بزنند.

یکی از مجذوب نماینده ترین نکات درمورد سفر به بالی، گذراندن اوقاتی به شدت راحت و دل چسب با بودجه ای مناسب است. شما می توانید تنها با پرداخت شبی 50 دلار در هتل های مجلل بالی اقامت داشته باشید. در حالی که امکاناتی مشابه در هاوایی بیش از 200 دلار در هر شب تمام می شود. البته تنها مکان تماشای اندونزی، بالی نیست؛ ولی پاسخ به پرسش بالی کجاست و توصیف ویژگی های زیبای آن باعث شده است تا بیشتر توریستان تنها به این نقطه از اندونزی سفر نمایند و بدون تماشا نواحی دیگر تماشای این کشور، به خانه بازگردند.

جاهای تماشای بالی کجاست و چه کارهایی را می توان در آنجا تجربه کرد؟

علاوه بر استراحت، خرید و تجربه خوردن غذاهای فوق العاده ، سایر نقاط تماشای بالی کجاست و می توان در آنجا چه فعالیت هایی برای سرگرمی انجام داد؟ درادامه، به نمونه ای از این فعالیت ها اشاره شده است:

1. موج سواری

از سال های 1930 تا کنون، موج سواران به بالی جذب می شده اند. فقدان جزایر مرجانی و فراوانی مدارس موج سواری، ساحل کوتا در بالی را به یکی از مشهورترین نقاط جهان برای موج سواری بدل نموده است. برای کسانی که حرفه ای تر هستند، اولواتو و سایر نواحی اطراف جزیره، چالش برانگیزتر است.

2. بازدید از اوبود

بازدید از اوبود در اندونزی با وجود مراکز اسپا (مراکز تخصصی ماساژ)، خرید، زمین ها و مزارع سبز و مراکز درمانی پرشمار باعث می شود که تعداد زیادی از توریستان از سواحل مجذوب نماینده و جادویی به سمت داخل شهر نیز بفرایند.

3. تماشای سواحل

در بالی، سواحل مختلفی با فضای متنوع وجود دارد. هم می توانید از آفتاب گرفتن در سواحل کوتا و شب های شاد و شلوغ آن استفاده کنید و هم از حضوری لذت بخش در سواحل مجلل تری در جنوب بالی بهره مند بشوید. درهرحال، انتخاب های زیادی پیش روی شما است. جزایر سمین یاک و لگیان بالی بسیار مشهورند، اما با فاصله از سواحل غربی نیز انتخاب های مختلفی وجود دارد.

4. بازدید از داخل جزیره

دریاچه ها، کوه های آتش فشانی، شالی ها و… و بازدید از داخل جزیره بالی خارج از دِنپاسار نیز بسیار لذت بخش است. دهکده هایی که در دامنه کوه های آتش فشانی فعال قرار دارند، چشمه های آب گرم و… از تماشای های این نقاط هستند. البته مسافت ها در بالی کوتاه است. بنابراین بدون اقامت شبانه می توانید نقاط مختلف و جنگل ها و… را هم ببینید. می توانید از اوبود در بالی، موتور کرایه کنید و همه جهتها را با آن بروید.

5. غواصی

غواصی در بالی معمولا از تایلند مقرون به صرفه تر و جالب تر است. تماشا جزایر نوزا پِنیدا خالی از لطف نیست و شن های سیاه آمِد (AMED) در بخش شمالی جزیره نیز غواصانی را که برای تماشا (USS Liberty wreck) و غواصی به این محوطه می آیند، به خود جلب می نماید.

6. خرید نقره از سِلوک

سلوک دهکده ای در سوکوواتی است که به خاطر نقره کاری هایش مشهور است. این دهکده با اوبود تنها نیم ساعت فاصله دارد. به راحتی می توانید یک روزه به آنجا بروید و از فروشگاه های نقره فروشی زیبای آن در خیابان جالان رایا تماشا کنید و سوغاتی های زیبا بخرید. علاوه بر خرید محصولات متنوع نقره، امکان سفارش دادن نقره به شکلی که خودتان دوست دارید هم وجود دارد. در ضمن از چانه زدن هم خجالت نکشید، زیرا در اینجا بسیار کار رایجی است.

7. بازدید از جنگل میمون ها

جنگل میمون ها، معبدی هندی در اوبود است که از جاذبه های اصلی آنجا به شمار می رود. در این مکان، حدود 500 میمون زندگی می نمایند و 3 معبد وجود دارد که قدمت شان به قرن 14 میلادی می رسد. شما ضمن بازدید از معابد، میمون ها و عکس برداری می توانید از چشم انداز های طبیعی زیبا هم لذت ببرید. برای برقراری ارتباط با میمون ها می توانید با خودتان موز ببرید اما یادتان باشد که این میمون ها خیلی اجتماعی هستند و اگر با خودتان عینک، بطری آب و… به همراه داشته باشید، آنها را از شما می گیرند.

8. رفتن به باغ وحش بالی

باغ وحش بالی در منطقه جیانیار ریجِنسی واقع شده است و در آن تعدادی از حیوانات مخصوص ناحیه جنوب شرقی آسیا زندگی می نمایند. در این باغ وحش طبیعی و زیبا، حیوانات آزاد هستند و در قفس به سر نمی برند. از انواع حیوانات موجود در باغ وحش بالی می توان به این موارد اشاره نمود: ببر، فیل، کرگدن و انواعی از پرندگان رنگارنگ. هم می توانید روزها از این باغ وحش جالب تماشا کنید و هم شب ها با سافاری به این منطقه بروید و حیواناتی را که شب ها به این محوطه می آیند ببینید.

9. جشن غذاهای دریایی در سانور

سانور شهری دریایی است که از منطقه ها شلوغ بالی مانند کوتا چند مایلی فاصله دارد. یکی از مجذوب نمایندهیت های این ناحیه در امکان پیاده روی و قدم زدن در طول ساحل عریض آن است. می توانید در کنار ساحل قدم بزنید و غذاهای دریایی مختلفی را که در ساحل آماده و فروخته می شوند، امتحان کنید.

معروفیت سانور به واسطه رستوران های دریایی آن است. گشت وگذار در میان رستوران ها و یافتن غذاهای جالب و نو برای شما دل پذیر خواهد بود. غذاهای این ناحیه در پوست نارگیل قرار می گیرد و کبابی می شود. بنابراین غذاها دودی و خوش عطر شده و با برنج و سُس تند ارائه می شوند.

10. بازدید از سنگ تراشی ها در باتوبولان

اگر می خواهید از سنگ تراشی های بسیار زیبا تماشا کنید، باید حتما سری به روستای باتوبولان بزنید. این روستا در 2 کیلومتری دِنپاسار واقع شده است. هنرمندان این ناحیه، با تراشیدن سنگ ها به طرزی هنرمندان، مجسمه خدایان و الهه های معروف را تراشیده اند. علاوه بر تصویر و مجسمه های خدایان صحنه هایی از حماسه معروف مهابهاراتا و رامایانا نیز در این سنگ تراشی ها دیده می شود.

11. تماشا موزه دون آنتونیو بلانکو

آنتونیو بلانکو هنرمندی با اصالت اسپانیایی بود که در فیلیپین به جهان آمده و در بالی زندگی می کرد. او از هنرمندان و افراد تأثیرگذار خارجی به شمار می رفت؛ به همین دلیل، منزل او که در کنار رودخانه زیبای کامپوهان واقع شده است، به موزه تبدیل شده و تعدادی از آثار او در اینجا به نمایش گذاشته شده اند.

12. سفر به کارانگاسم

بسیاری از توریستان به این ناحیه زیبای بالی نمی فرایند که اشتباه بزرگی مرتکب می شوند، زیرا این قسمت از بالی تجربه ای کاملا متفاوت از سایر نقاط مانند کوتا و سِمینیاک در اختیار توریستان می گذارد. از فرودگاه اصلی بالی تا این مکان حدود یک ساعت و نیم فاصله است، اما ارزش صرف وقت دارد. مثلا بازدید از تیرتاگاندا، به عنوان کاخ آبی مشهوری که خانواده سلطنتی شهر آملاپورا از آن استفاده می کردند، واقعا لذت بخش است.

13. بازدید از کاخ اوبود

کاخ اوبود یکی از مهم ترین بناهای این منطقه است و قدمت آن به سال های 1800 میلادی بازمی شود. صبح ها یا هنگام غروب آفتاب می توانید از بناها، معماری های زینتی و باغ این کاخ تماشا کنید. اگر در پی شناخت فرهنگ مردم بالی هستید، پیشنهاد می شود شب ها به این کاخ بیایید و از مراسم و برنامه های رقصی که در آن اجرا می شود، تماشا کنید.

14. تماشا آبشار پنهان سوکوواتی

معروفیت بالی بیشتر به علت طبیعت زیبای آن است. یکی از این زیبایی های فوق العاده نیز آبشارهای آن است. آبشار سِکومپول نیز آبشاری زیبا و مقدس در بالی است که در کنار دره واقع شده است و برای تماشا آن باید از جهتی دورافتاده عبور کنید که ناگهان شما را با آبشاری زیبا پنهان در دل طبیعت روبرو می سازد. بعد از طی جهت نسبتا طولانی می توانید در آب کمی شنا کنید و خستگی جهت را از تن بیرون بریزید.

15. کوهنوردی

شاید بپرسید که مرکز هیجان و کمی خطر کردن بالی کجاست؟ جواب این است که برای تجربه کمی هیجان بیشتر، باید به کوهستان باتور بروید که 1700 متر از سطح دریا فاصله دارد. باتور یکی از مشهورترین کوه های آتش فشانی بالی است و می توانید از ساعت 4 صبح برای تجربه هیجان به قسمت مرتفع آن بروید و طلوع زیبای خورشید را نظاره کنید. بالا رفتن از این کوه نسبت به سایر کوهستان های بالی ساده تر است و مشاهده چشم انداز ها زیبای شهر و رودخانه های آن خالی از لطف نخواهد بود.

برترین زمان برای بازدید از بالی چه موقع است؟

آب وهوای بالی در طول سال، گرمای مطبوعی دارد. اما مانند بسیاری از مکان های جنوب شرقی آسیا، بارش باران های موسمی می تواند به شکل جالب و مفرحی گرمای هوا را تعدیل کند. درصورت بارندگی های شدید در فصل زمستان، امکان استفاده از ساحل در این ماه ها وجود ندارد. فصول قبل و بعد از بارش های فصلی، زمان مناسبی برای رفتن به بالی است، زیرا جمعیت کمتری در این مقاطع زمانی برای سفر به بالی می فرایند.

بین 2 ماه ژوئن و آگوست در تابستان، بارش کمتری در بالی رخ می دهد و جمعیت زیادی نیز به این مکان سفر می نمایند. در این ماه ها، بالی خیلی شلوغ است، زیرا بسیاری از ساکنان نیمکره جنوبی برای فرار از روبروه با زمستان سخت منطقه خود به بالی می آیند. بنابراین اگر در این فصل به بالی بروید، باید جمعیت زیادی را تحمل کنید و سفرتان در کنار تعداد زیادی توریست دیگر سپری خواهد شد.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور

به "جاهای دیدنی جزیره بالی که به جزیره خدایان معروف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی جزیره بالی که به جزیره خدایان معروف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید