سه باشگاه مجوز حرفه ای را دریافت کردند، بعضی تیم ها اقدام نکردند!

به گزارش وبلاگ شریان، کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شرط اولیه دریافت مجوز حرفه ای از کمیته های داخلی را در آئین نامه های اجرایی خود قرار داده است.

سه باشگاه مجوز حرفه ای را دریافت کردند، بعضی تیم ها اقدام نکردند!

شرط مهم و اساسی که همه ساله به وسیله کمیته مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران نادیده گرفته می شد تا بالاخره سال گذشته باعث بروز حساسیت های زیادی در کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.

نهاد بین المللی فوتبال در آسیا نیز ضمانت یک میلیون دلاری از داریوش مصطفوی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس فعلی کمیته مستقل صدور مجوز حرفه ای دریافت کرد تا نسبت به اصول باشگاه داری در ایران نظارت و کار اجرایی کند.

تعهدات مسئولان فدراسیون فوتبال در تابستان سال 1399 سبب شد تا AFC فرصت یک ساله مبنی بر اصلاح ساختار حقوقی باشگاه های ایرانی برای حضور در بازی های بین المللی بدهد.

پس از آن کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای باشگاه های ایران با آنالیز پرونده باشگاه های لیگ رجحان تنها سه باشگاه را حائز دریافت مجوز صدور حرفه ای باشگاه ها دانست.

سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان تنها باشگاه هایی هستند که مجوز حرفه ای دریافت کردند. این در حالی است که قرار بود چهار نماینده در لیگ قهرمانان 2022 آسیا شرکت نمایند اما با تعلل بزرگ باشگاه های لیگ رجحان تنها سه نماینده حضور خواهد داشت.

باشگاه تراکتور تبریز به علت بدهی بسیار سنگین خود نیز مجوز حرفه ای دریافت نکرد تا فدراسیون فوتبال سراغ تیم های ششم و هفتم جدول برود. تیم فولاد به علت قهرمانی در جام حذفی و دریافت مجوز به وسیله همان سهمیه به آسیا رفت. باشگاه پیکان هم برای دریافت این مجوز اقدام نکرده بود.

بنابراین فعلاً تنها سه نماینده در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده حضور خواهند داشت و فعلاً باشگاه دیگری به عنوان سهمیه چهارم این مجوز را دریافت نکرده است.

با این حال AFC صبح فردا دوشنبه به طور رسمی اسامی تیم های حاضر در لیگ قهرمانان 2022 را معرفی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سه باشگاه مجوز حرفه ای را دریافت کردند، بعضی تیم ها اقدام نکردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه باشگاه مجوز حرفه ای را دریافت کردند، بعضی تیم ها اقدام نکردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید