نگران تنش آبی در خوزستان هستیم ، لزوم توجه به ساخت نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی

به گزارش وبلاگ شریان، خبرنگاران/خوزستان نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته تنش آبی در خوزستان باعث ضرر اقتصادی و جانی برای مردم خوزستان شد.

نگران تنش آبی در خوزستان هستیم ، لزوم توجه به ساخت نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی

مجتبی یوسفی در گفت و گو با وبلاگ شریان، اظهار کرد: از سال گذشته تا به امروز هیچ اقدامی در حوزه اجرا برای اصلاح بعضی مسایل مرتبط با بحث تامین آب کشاورزی در خوزستان، انجام نشده است.

وی اضافه نمود: سال گذشته تنش آبی در خوزستان باعث ضرر اقتصادی و جانی برای مردم خوزستان شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگران این مساله و تنش آبی در خوزستان هستیم، مطرح نمود: مسئولان کشوری باید در اسرع وقت اقداماتی را برای حل این مسایل انجام دهند تا مسائل کشاورزان و مردم خوزستان کاهش یابد.

یوسفی ادامه داد: بخش قابل توجهی از آب پشت سدهای خوزستان برای فراوری 7500 مگاوات برق به وسیله نیروگاه های برق آبی نگه داشته می گردد و در زمانی رهاسازی می گردد که دیگر به کار کشاورزان نمی آید.

وی اضافه نمود: این مساله یک کلاه بسیار بزرگ است که در دولت های مختلف بر سر مردم خوزستان گذاشته شده و به نام مردم خوزستان آب پشت سدها نگه داشته می گردد اما در اصل این آب برای فراوری برق و کنترل شرایط پایدار برق در استان و کشور است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: این مساله در حالی اتفاق می افتد که اگر در خوزستان نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی وجود داشت دیگر احتیاج به نگهداری حجم بالایی از آب در پشت سدها نبود.

یوسفی با بیان اینکه در سال های اخیر کشاورزان با سختی حق آبه مورد احتیاج کشت را تامین می نمایند و معیشتشان را می گذرانند، توضیح داد: باید پروژه های احداث نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی در خوزستان مثل دیگر استان ها مورد توجه قرار گیرد و به سرعت اجرایی گردد تا بتوان از آب خوزستان برای مصارفی از جمله کشاورزی و حل مسائل تنش آبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: نیروگاه هایی که قرار بوده در خوزستان اجرایی شوند، باید هرچه سریع تر به وسیله دولت ساخته شوند تا علاوه بر حل مشکل افت ولتاژ در خوزستان، شاهد استفاده از آب پشت سدها برای حل مسائل آبی خوزستان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نگران تنش آبی در خوزستان هستیم ، لزوم توجه به ساخت نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران تنش آبی در خوزستان هستیم ، لزوم توجه به ساخت نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید