هشدار هواشناسی درباره رگبار باران در بیشتر استان ها

به گزارش وبلاگ شریان، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر استان های کشور و افزایش ارتفاع موج در دریای عمان و دریای خزر هشدار داد.

هشدار هواشناسی درباره رگبار باران در بیشتر استان ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک و با احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد امروز (2 خرداد ماه) برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، نیمه شرقی کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، البرز، قم، تهران، اصفهان، شمال و غرب سمنان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب یزد، ارتفاعات کرمان و ایلام، فردا (3 خردادماه) برای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، شمال سمنان، شمال تهران، شمال سمنان، دامنه و ارتفاعات در البرز و مازندران پیش بینی می شود.

حاکمیت این شرایط جوی سه شنبه (4 خردادماه) در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در گلستان و کرمان و چهارشنبه (5 خردادماه) در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، قم، تهران، البرز، سمنان، شمال یزد، غرب خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نیست.

احتمال جاری شدن روان آب، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل ها و رودخانه ها پیش بینی و نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری با اشاره به افزایش میزان سرعت باد در دریا آورده است: از اوایل وقت دوشنبه (3 خردادماه) تا اوایل وقت سه شنبه (4 خردادماه) افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا 1.5 متر و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان تا 2.5 متر پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحلی توصیه می کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از امروز (2 خردادماه) تا سه شنبه (4 خردادماه) افزایش ارتفاع موج دو متر در ساحل و تا سه متر دور از ساحل برای شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین و تورهای ماهیگیری دور از انتظار نیست و توصیه می شود احتیاط در شنا در سواحل، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحلی مد نظر قرار گیرد.

بر این اساس، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هشدار هواشناسی درباره رگبار باران در بیشتر استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی درباره رگبار باران در بیشتر استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید