اجرای 25 پروژه هوشمند سازی اقتصاد کشور در سال 99 خبرنگاران

به گزارش وبلاگ شریان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: در سال 1399 در راستای هوشمند سازی اقتصاد کشور 25 پروژه کلان در دولت تدبیر و امید طراحی و اجرا شده است.

اجرای 25 پروژه هوشمند سازی اقتصاد کشور در سال 99 خبرنگاران

به گزارش گروه مالی وبلاگ شریان، علی عبدالهی در نشست خبری ارایه عملکرد، برنامه ها و پروژه های وزارت امور مالی و دارایی در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان امور مالیاتی کشور، اضافه نمود: فهرست 50 پروژه در این سند برای سال 1399 معین شد در میان این پروژه ها 33پروژه به عنوان پروژه های راهبردی شناسایی و از این 33 پروژه نیز 25 مورد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: علاوه بر پروژه های فوق، پروژه پنجره واحد خدمات مالیاتی فردا رونمایی خواهد شد و پروژه پنجره واحد فرصت های سرمایه گذاری خارجی اوایل سال جدید به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند با بیان اینکه وزارت اقتصاد همچنین در راستای هوشمندسازی اقتصاد، خزانه داری الکترونیک را تکمیل کرد، ادامه داد: از دستاوردهای این پروژه این است که حساب های بانک های دولتی کاملا به بانک مرکزی منتقل شد. با این کار 220 هزار فقره حساب دولتی کاهش یافت.

وی در ادامه گفت: استقرار کامل درخواست وجه الکترونیکی در سطح دستگاه های اجرایی در کل ستاد و در سطح استان ها عملیاتی شد. امروز می توانیم ادعا کنیم که حقق و دستمزد حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر کارکنان دولت به صورت آنی پرداخت می گردد.

عبدالهی اضافه نمود: همچنین، سفته الکترونیکی در فرایند اعطای تسهیلات کرونایی به کار گرفته شد و بیش از 65هزار قرارداد اعطای تسهیلات مبتنی بر سفته الکترونیکی در تسهیلات کرونایی با استفاده از موبایل بانک انجام شد.رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ضمن تاکید بر اهمیت آی تی در کسب و کارها و در کل اقتصاد کشور گفت: توسعه اقتصاد هوشمند در دستور کار وزیر اقتصاد قرار داشته و بر همین اساس در سال گذشته سند نقشه راه گذار به اقتصاد هوشمند تهیه و در فرایند عملیاتی نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای 25 پروژه هوشمند سازی اقتصاد کشور در سال 99 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 25 پروژه هوشمند سازی اقتصاد کشور در سال 99 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید