تمام محصولاتی که سامسونگ در رویداد آنپکد 20 مرداد رونمایی می نماید

به گزارش وبلاگ شریان، سامسونگ قرار است در تاریخ 20 مرداد (11 آگوست) و طی رویداد آنپکد، از محصولات نو خود رونمایی کند که در این مطلب به آنالیز تمام این محصولات می پردازیم.

تمام محصولاتی که سامسونگ در رویداد آنپکد 20 مرداد رونمایی می نماید

معمولا هر سال و حوالی این ماه، بسیاری از کاربران و علاقه مندان به محصولات سامسونگ منتظر این بودند که با گوشی های نو سری نوت آشنا شوند. گوشی هایی که قابلیت شاخص شان بهره مندی از قلم S-Pen است و همین مورد هم باعث شده فوق العاده بین کاربران محبوب باشند. اما خب امسال این اتفاق رخ نخواهد داد و رونمایی از گلکسی نوت های نو به سال بعد موکول شد؛ البته این بدان معنا نیست که خبری از هیچ محصول دیگر نخواهد بود چون سامسونگ برنامه بسیار شلوغی برای رویداد آنپکد 20 مرداد دارد.

در رویداد آنپکد 20 مرداد سامسونگ، قرار است از دو گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، گلکسی واچ 4 (و مدل های مختلف آن) و گلکسی بادز 2 رونمایی گردد. محصولاتی که تا به این لحظه خبرهای بسیار زیادی در رابطه با آن ها منتشر شده و تقریبا می توان گفت بخش بزرگی از جزئیات مربوط به آن ها برایمان فاش شده است.

به همین دلیل بود که چند وقت پیش شنیدیم سامسونگ می خواهد با این کار مقابله نموده و اطلاعات مربوط به محصولات نو و رونمایی نشده خود را از اینترنت پاک کند تا بدین ترتیب کاربران، بیشتر برای تماشا رویدادها و محصولاتی که قرار است رونمایی شوند انگیزه و شور و اشتیاق داشته باشند. اما خب فعلا که افشاگران در این زمینه پیروز تر بودند و سامسونگ نتوانسته کاری از پیش ببرد.

جلوگیری از این موضوع (افشای اطلاعات) تا حدودی غیر ممکن است اما با این حال ایوان بلس که یکی از موثق ترین و مطمئن ترین افشاگران حوزه فناوری به شمار میرود اخیرا بسیاری از گیف های مربوط به محصولات مورد انتظار سامسونگ را از صفحه خود پاک کرد منتها اوایل روز گذشته باز هم یک ویدیو را در صفحه وی شاهد بودیم که نمایی 360 درجه از گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را به نمایش می گذاشت. البته به نظر می رسد ایوان بلس در نهایت تمام این ویدیو ها را پاک کند و به همین دلیل این روزها کاربران باید قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد، به سرعت آنچه را که از سوی او منتشر می گردد مشاهده نمایند.

اما می پردازیم به معرفی محصولاتی که سامسونگ در نظر دارد در رویداد آنپکد 20 مرداد خود از آن ها رونمایی کند؛ محصولاتی که همانطور که اشاره شد شامل دو گوشی تاشو، دو ساعت هوشمند و یک هدفون بی سیم می شوند.

البته قبل از این باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که 20 مرداد (11 آگوست) تاریخی قطعی برای رونمایی از محصولات یاد شده است. پیش از این 3 آگوست (12 مرداد) به اسم زمان برگزاری از رویداد آنپکد اعلام شده بود اما بعدا بسیاری از افشاگران معروف اعلام کردند این اتفاق 8 روز دیرتر از زمان اعلام شده، یعنی 11 آگوست رخ خواهد داد. بنابراین از این بابت باید مطمئن باشیم.

چیزی که باعث مجذوب کنندهیت این رویداد شده، شایعه ای است از سوی ایوان بلس مبنی براینکه گوشی گلکسی S21 فن ادیشن که گفته می شد زمان عرضه آن به خاطر یک سری مسائل در تامین تراشه مورد احتیاج با تاخیر همراه خواهد بود، در رویداد آنپکد 20 مرداد به همراه محصولات دیگر رونمایی می گردد. اتفاقی که بسیار عجیب است اگر رخ دهد چون در این صورت باید شاهد مراسمی طولانی باشیم بدون اینکه اصلا تعیین گردد تمرکز باید دقیقا روی چه محصولی قرار بگیرد.

البته شایعاتی که مطرح می شوند بیشتر در رابطه با تاخیر در تاریخ عرضه گلکسی S21 فن ادیشن است نه رونمایی از آن. به همین دلیل سامسونگ می تواند در رویداد پیش رو از آن رونمایی نموده اما عرضه آن را به اواخر امسال یعنی مثلا به ماه اکتبر یا همین حوالی موکول کند. فعلا چیزی در این رابطه قطعی نیست و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر بمانیم.

در رویداد یاد شده اما باید شاهد دو گوشی تاشو تحت اسم گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 باشیم. محصولاتی که تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با آن ها منتشر شده و حتی از شکل ظاهری آن ها هم به طور کامل باخبریم. البته این تصاویری که در ادامه خواهید دید برگرفته از گیفی است که ایوان بلس در صفحه توییتر خود منتشر نموده و خب فرق خاصی هم بین آن ها و تصاویری که پیش از این از محصولات مورد انتظار سامسونگ منتشر می شدند وجود ندارد.

هر یک از این محصولات در بخش های خاصی احتمالا درخشان ظاهر خواهند شد. البته همانطور که گفته شد از بخش بزرگی از اطلاعات مربوط به آن ها باخبریم اما شاید به این موضوع دقت ننموده باشیم که هر یک از آن ها چه ویژگی خاصی را با خود به همراه خواهد داشت که آن ها را از سایر محصولات مشابه از برندهای دیگر متمایز می نماید.

برای مثال گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در کنار کیفیت ساخت بالا، قیمت پایین تری هم به نسبت قبل خواهند داشت. نحوه طراحی گلکسی زد فلیپ 3 به خودی خود آن را از تمام گوشی های تاشوی کنونی متمایز می نماید اما در نظر گرفتن نمایشگر ثانویه بزرگتر هم باعث شده این گوشی بیش از پیش خاص تر و شگفت انگیزتر گردد.

از طرفی گلکسی زد فولد 3 احتمالا از قلم پشتیبانی می نماید و هر دو نمایشگر آن هم 120 هرتزی خواهند بود. از کیفیت ساخت بالای آن هم اگر بگذریم، دوربین سلفی زیر نمایشگری که برای آن در نظر گرفته شده هم یک ویژگی شاخص و منحصر بفرد محسوب می گردد که شاید قبلا در یک گوشی دیده بودیم، اما نمونه آن در هیچ یک از گوشی های تاشوی کنونی که تعدادشان کم هم هست دیده نشده بود. بنابراین گلکسی زد فولد 3 در این بخش، خاص و مجذوب کننده خواهد بود.

گفتنی است از این بابت که آیا قلم S-Pen در بدنه این گوشی قرار خواهد گرفت یا به صورت لوازم جانبی در بیرون باید آن را تهیه کرد بی خبریم. اما گفته می گردد یک مدل گلکسی زد فولد 3 S-Pen ادیشن هم در دست ساخت واقع شده است که باید از اسلاتی برای قرارگیری قلم بهره ببرد. فعلا خبرها پیرامون این موضوع در حد یک شایعه است.

گلکسی S21 فن ادیشن اگر قرار باشد معرفی گردد، یکی از برترین گوشی هایی خواهد بود که در سال 2021 راهی بازار می گردد. علی رغم اینکه این محصول در درجه اول ساخت سامسونگ است و از تعیینات سخت افزاری قدرتمندی بهره می برد نظیر پردازنده اسنپدراگون 888، 8 گیگابایت حافظه رم، نمایشگر 120 هرتزی، دوربین های قدرتمند و مواردی از این دست، اما گفته می گردد قیمتی که برای آن در نظر گرفته خواهد شد کمتر از 700 دلار و حوالی 600 دلار است.

اصلا انتظار نداشتیم چنین قیمتی را از محصولی با برند سامسونگ ببینیم به همین دلیل این گوشی شاید در صدر برترین پرچم دارهای ارزان بازار قرار گیرد. اگر این موارد گلکسی S21 فن ادیشن را به محصولی خاص تبدیل نمی نماید باید بدانید این محصول از سریع ترین شارژر سامسونگ با سرعت 45 وات هم پشتیبانی می نماید.

گلکسی واچ 4 اما در دو مدل استاندارد و کلاسیک (به جای اکتیو) رونمایی خواهد شد و از قابلیت های شاخص و قابل توجه آن باید به بهره مندی از سیستم عامل One UI اشاره نمود. سیستم عاملی که از ترکیب قابلیت های خوب تایزن با WearOS گوگل بوجود آمده و فوق العاده از لحاظ نرم افزاری غنی است. بعلاوه پردازنده 5 نانومتری سریع و کم مصرفی هم که در این ساعت ها به اسم قلب تپنده ایفای نقش می نماید، می تواند تجربه بی نظیری از کار با یک ساعت هوشمند را برای کاربران رقم بزند تا بدین ترتیب اپل واچ ها با اولین رقیب جدی خود بعد از سال ها یکه تازی در این زمینه روبرو شوند.

گلکسی بادز 2 هم که رقیب مستقیم ایرپادز به شمار میرود، به اسم یک هدفون بی سیم میان رده راهی بازار می گردد اما از قابلیت های بسیار خوبی که آن را از سایر هدفون ها و حتی خود ایرپادز متمایز می نماید، بهره مندی آن از قابلیت حذف نویز اکتیو است. بدین ترتیب فقط یک سیاست قیمت گذاری هوشمندانه از سوی سامسونگ احتیاج است تا کاربران زیادی از خرید ایرپادز و حتی مدل پرو آن صرف نظر نمایند.

چه چیزهایی قرار نیست در رویداد آنپکد 20 مرداد سامسونگ رونمایی شوند؟

اما شایعاتی هم وجود دارد از محصولاتی که احتمالا در رویداد 20 مرداد شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود که خب بعید به نظر می رسد دیگر اتفاقی در این زمینه رخ دهد. با احتساب اختصاص نیم ساعت زمان به معرفی هر یک از محصولات بالا، مراسم یاد شده 2 ساعت و نیم به طول می انجامد و بسیار خسته نماینده خواهد بود. اما خب شایعات حضور دارند و باید دید تا چه مقدار منطقی هستند.

یکی از این محصولات، گلکسی زد فلیپ لایت است که گفته می شد به اسم نمونه ارزان قیمت گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 3 راهی بازار می گردد تا کاربران با بودجه محدود هم بتوانند از داشتن یک گوشی تاشو لذت ببرند. اما خب تا به این لحظه خبرهای زیادی در رابطه با این محصول منتشر نشده است و همین کافی است تا به این نتیجه برسیم اصلا چنین گوشی تاشویی در دست ساخت قرار ندارد که بخواهیم انتظار رونمایی از آن را داشته باشیم. از طرفی سامسونگ به خودی خود قیمت گلکسی زد فلیپ 3 5G را احتمالا کاهش خواهد داد (20 درصد) و به همین دلیل احتیاج خاصی به یک محصول میان رده در این بخش حس نمی گردد.

محصولات دیگری که انتظار نداریم شاهد رونمایی از آن ها باشیم سری گلکسی نوت و تبلت های گلکسی تب S8 هستند. از این بابت که سری نوت امسال رونمایی نمی شوند مطمئن هستیم چون دیگر نه زمانی برای اختصاص به آن ها به جای مانده، نه اطلاعات زیادی در رابطه با آن ها منتشر شده که بخواهیم انتظار رونمایی از آن ها را داشته باشیم. از طرفی مقامات خود سامسونگ بودند که رسما رونمایی از این محصول در امسال را تکذیب و اعلام کردند این اتفاق بعدا رخ خواهد داد چرا که سامسونگ برنامه بسیار شلوغی برای امسال دارد و به خاطر کمبود تراشه هم تحت فشار است. بنابراین باید یک محصول چه به صورت موقت چه به صورت دائمی از چرخه فراوری خارج می شد و گوشی های نو جای آن را می گرفتند که قرعه به نام پرچم داران محبوب سری نوت افتاد.

از طرفی گلکسی تب S8 که احتمالا در دو مدل (در ابتدا و یک مدل لایت بعد از چند ماه) استاندارد و پلاس راهی بازار خواهند شد، جایی در رویداد آنپکد 20 مرداد نخواهند داشت. علت آن هم بسیار واضح است، اول اینکه رویداد فردا مربوط به گوشی است و نه تبلت، دوم اینکه منطقی ترین حالت ممکن این است که این تبلت ها به صورت مجزا معرفی شوند تا کاربران بتوانند بیشتر روی قابلیت های خاصی که این محصولات دارند تمرکز نمایند. در غیر این صورت جز یک مراسم شلوغ و طولانی که تعیین نیست باید توجه کاربران روی کدام محصول باشد، چیز دیگری را شاهد نخواهیم بود.

به نظر می رسد باید انتظار داشته باشیم رونمایی از تبلت های سری گلکسی تب S8 به چند ماه بعد و حتی شاید به سال 2022 موکول گردد. چرا که این روزها کمبود تراشه پرچم دار واقعا شرکت ها را آزار داده و بسیاری از محصولات در تعداد کم فراوری و عرضه می شوند تا بتوان به احتیاج بازار پاسخ داد. حتی گفته می گردد گلکسی S21 فن ادیشن هم به خاطر همین محدودیت، فقط در بازارهای خاص اروپا و آمریکا به فروش خواهد رسید و نه تمام بازارها چرا که نمی توان در تعداد زیاد آن را فراوری کرد.

اینطور که گفته می گردد، مشکل کمبود تراشه تا سال 2022 هم ادامه خواهد داشت و شرکت ها باید با اندوخته های موجود کار خود را پیش ببرند. چون واقعا شرایط سخت و سخت است و تعیین هم نیست دقیقا در چه تاریخی مشکل کمبود تراشه حل می گردد، آن هم در این شرایط که دنیا با کمبود آب هم دست و پنجه نرم می نماید؛ ماده ای که در ساخت تراشه بسیار مهم است.

این تمام چیزی بود که انتظار داشتیم در رویداد آنپکد 20 مرداد سامسونگ ببینیم. یعنی دو گوشی تاشو، دو ساعت هوشمند در مدل های مختلف، یک هدفون بی سیم و به احتمال بسیار زیاد یک گوشی با طراحی معمولی که شاید عرضه رسمی آن کمی به طول بیانجامد.

اطلاعات در رابطه با مراسم پیش رو فعلا به صورت رسمی و موثق منتشر نشده و شاید باز هم در آن تغییراتی صورت گیرد. این احتمال هم وجود دارد شاهد یک سری از محصولاتی که در این مطلب به آن ها اشاره نمودیم در رویداد ماه مرداد نباشیم و به جای آن در رویدادی که پیش از این گفته می شد قرار است اواخر امسال و برای رونمایی از گلکسی S21 فن ادیشن برگزار گردد، از آن ها رونمایی گردد.

فعلا چیزی به صورت قطعی در این رابطه تعیین نیست و باید منتظر بمانیم ببینیم طی این یک ماه به جای مانده به رویداد، آیا خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر می گردد یا خیر. به احتمال زیاد هم این اتفاق رخ خواهد داد منتها اینکه چه زمانی، فعلا نمی دانیم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمام محصولاتی که سامسونگ در رویداد آنپکد 20 مرداد رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام محصولاتی که سامسونگ در رویداد آنپکد 20 مرداد رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید