سقوط آزاد طلای سیاه رقم خورد، تحریم ها علیه روسیه باخت؟

به گزارش وبلاگ شریان، تقویت دلار به کاهش قیمت ها در بازار نفت یاری کرد؛ تقویت دلار در نتیجه گزارش های مالی نو ایالات متحده که حاکی از آن است که فدرال رزرو مجبور است نرخ ها را برای مدت طولانی تر از آنچه قبلا پیش بینی می شد افزایش دهد، رخ داد.

سقوط آزاد طلای سیاه رقم خورد، تحریم ها علیه روسیه باخت؟

به گزارش خبرآنلاین؛ افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده نیز در کاهش قیمت ها در بازار نفت بی تاثیر نبوده و فروشندگان ممکن است تحت تاثیر افزایش شدید ذخایر نفت خام ایالات متحده قرار گرفته باشند که در روز چهارشنبه گزارش شد، اگرچه منظره بهبود تقاضای چین احتمالا این خبر را خنثی می نماید.

معامله گران گزارش های مالی ایالات متحده را از نزدیک دنبال می نمایند و نوسانات قیمت در بازار این هفته به شدت حاکی از آن است که بازار نفت خام به داده ها وابسته شده است. نه تنها اعداد سنتی عرضه/تقاضا، بلکه داده های مالی ایالات متحده نیز که تاثیر زیادی بر سیاست فدرال رزرو دارد.

در طول هفته، از جمله گزارش قوی تر از حد انتظار شاخص قیمت فراورینماینده (PPI) در روز پنجشنبه، به معامله گران این سیگنال را می دهد که فدرال رزرو باید به افزایش نرخ های بهره ادامه دهد یا خطر از دست دادن کنترل بر تورم را داشته باشد.

این باعث افزایش بازدهی خزانه داری می گردد و در عین حال دلار آمریکا را تقویت می نماید. از آنجایی که نفت خام دارایی دلاری است، تقاضای خارجی برای این دارایی ضعیف می گردد. علاوه بر اخبار مالی قوی، شاخص فراوری در منطقه میانه آتلانتیک به طور غیرمنتظره ای سقوط کرد. این منجر به افزایش نگرانی ها در خصوص رکود شد که بعلاوه تقاضا را کاهش می دهد.

در حال حاضر هر بشکه نفت خام وست تگزاس در بازار های دنیای 76 دلار و 34 سنت قیمت خورده است و هر بشکه نفت خام برنت نیز 83 دلار قیمت دارد.

تحریم روسیه باخت؟

تحریم محصولات نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا در 5 فوریه اعمال شد که بر اساس سقف 60 دلاری قیمت نفت که به وسیله اقتصاد های بزرگ G-7 (گروه هفت) در 5 دسامبر اعمال شد، اجرا شد.

بر اساس گزارش بازار نفت آژانس بین المللی انرژی که روز چهارشنبه منتشر شد، چین، هند و ترکیه به ویژه خرید خود را افزایش دادند تا تا حدی کاهش 400 هزار بشکه در روز صادرات نفت خام روسیه به اروپا در ژانویه را جبران نمایند. بخشی از نفت روسیه نیز همچنان به وسیله خط لوله دروژبا و بلغارستان به اروپا راه پیدا می نماید که هر دو از تحریم اتحادیه اروپا معاف هستند.

به این ترتیب، فراوری خالص نفت روسیه تنها 160 هزار بشکه در روز نسبت به سطح قبل از جنگ در ژانویه کاهش یافت و 8.2 میلیون بشکه نفت به بازار های سراسر دنیا ارسال شد. این آژانس اضافه نمود که محدودیت های قیمتی G-7 نیز ممکن است تا حدی به تقویت صادرات روسیه یاری کند، زیرا مسکو مجبور است نفت اورال خود را با قیمت پایین تری به کشور هایی که از سقف ها پیروی می نمایند بفروشد که به طور بالقوه آن را مجذوب کننده تر از سایر کشور ها می نماید.

با وجود حجم قابل توجه صادرات روسیه، بوسونی از آژانس بین المللی انرژی استدلال کرد که این به معنای شکست تحریم ها نیست.

منبع: فرارو

به "سقوط آزاد طلای سیاه رقم خورد، تحریم ها علیه روسیه باخت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد طلای سیاه رقم خورد، تحریم ها علیه روسیه باخت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید