اظهارات اردوغان درباره مقابله ترکیه با تروریسم در سوریه

به گزارش وبلاگ شریان، رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که اولین کشوری است که با تروریسم در سوریه مبارزه نموده است.

اظهارات اردوغان درباره مقابله ترکیه با تروریسم در سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ شریان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز آدینه در افتتاحیه مجمع دیپلماسی آنتالیا که با حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و نیز دیپلماتهای دیگر کشورها برگزار گردید، با ادعای اینکه ترکیه اولین کشوری بود که در سوریه با گروههای تروریستی نظیر پ ک ک، پ گ و داعش مقابله کرد، گفت: ما 4500 عضو داعش را در سوریه از بین بردیم.

این در حالیست که کشورهای مختلف و سازمان ملل نسبت به حمایت ترکیه از تروریسم و گروههای تروریستی در سوریه هشدار داده و بارها خواهان توقف این یاریها و انتقال تروریستها از ترکیه به سوریه شده بودند. در حال حاضر نیز گروههای تروریستی در ادلب تحت حمایت ترکیه قرار داشته و با تسلیحات این کشور به نیروهای نظامی سوریه حمله برده و با ارتش سوریه می جنگند.

وی در مورد اقدامات ترکیه در پاندمی کرونا نیز گفت: در این ایام به کشورهای دوستان یاری کردیم. در این راستا به 158 کشور و 12 نهاد بین المللی یاریهای خود را ارسال کردیم. نباید فرصت داد که اشتباهات ملی گرایی پیرامون واکسن طی دوره پاندمی کرونا تکرار گردد. تا خاتمه سال به فراوری واکسن ملی رسیده و آن را در جهان توزیع خواهیم کرد.

به گزارش وبلاگ شریان، مجمع دیپلماسی آنتالیا امروز آدینه 28 خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمانهای بین المللی و منطقه ای و دیپلمات های برجسته برگزار گردید.

فرصت های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی های منطقه ای، همکاریهای منطقه ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فرا آتلانتیکی، پناه جویان و مهاجران، دیپلماسی مالی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در جهانی مجازی از جمله مهم ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اظهارات اردوغان درباره مقابله ترکیه با تروریسم در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات اردوغان درباره مقابله ترکیه با تروریسم در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید