با این 5 نکته موفقیت خود را تضمین کنید

به گزارش وبلاگ شریان، از اشتباه کردن نهراسید. احتمالاً شما نیز این را تجربه نموده اید که اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی می گردد.

با این 5 نکته موفقیت خود را تضمین کنید

در ادامه با وبلاگ شریان همراه باشید.

  • نکته اول:

کار خود را تا حد ممکن به طور مؤثر سازماندهی کنید. برای پیشرفت پیروزیت آمیز باید بتوانید کارتان را به طور مؤثر و عالی سازماندهی کنید. مقوله هایی که در این زمینه می گنجد عبارتند از:

مدیریت زمان، سازماندهی وظایف و مدیریت خود. اهداف شغلی خود را به طور واقعی مشخص کنید و ببینید آیا با تدابیری که اندیشیده اید و گامهایی که در این زمینه بر می دارید واقعاً به آن دست می یابید.

سعی کنید تا حد امکان مراحل پیشرفت را آسان سازید و از انجام کارهای غیر ضروری بپرهیزید.وظایف خود را به دیگران محول کنید تا زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم و اساسی داشته باشید.

اگر در زمینه ای به تنهایی قادر به پیشرفت نیستید، از دیگران یاری بگیرید. بعلاوه با آنالیز نحوه مدیریت افراد پیروز بر کارهایشان، از تجربیات آنها بهره ببرید.

  • نکته دوم:

با خودتان کنار بیایید. در طول پیشرفت مراقب خود باشید. اگر از نظر جسمی و روحی صدمه ای به شما وارد گردد، بدون شک صعود و ترقی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

روزانه زمان مناسبی را به استراحت اختصاص دهید. شما باید باتریهای خود را شارژ کنید تا در هر زمان با کمبود انرژی روبرو نشوید.

توجه داشته باشید که از توازن و تحرک متناسبی برخوردار باشید.

متعادل و سالم غذا بخورید.

در پی یک تفریح سالم برای خود باشید تا با آن بتوانید تمدد اعصاب کنید.

از روابط خصوصی کناره نگیرید و همیشه به روابط محبت آمیز و زناشویی خود توجه خاص داشته باشید.

  • نکته سوم:

دیدگاه خود را در خصوص مسائل و سختی ها تغییر دهید. سختی ها میدان مبارزه ای برای شما هستند.

چگونه با مسائل و سختی ها روبرو می شوید؟ آیا بسرعت دلسرد و مأیوس می شوید و قطع امید می کنید؟ یا احساس ترس و وحشت تمام وجودتان را در بر می گیرد؟ دیدگاه و عقیده تان را تغییر دهید.

سختی ها و مسائل موقعیتهایی هستند که می توانید در آن چیزهایی فرا بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید. اگر بتوانید به مسائل این گونه نگاه کنید، می توانید جهت پیشرفت خود را بهتر بپیمایید و با انرژی و قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید.

  • نکته چهارم:

از اشتباه کردن نهراسید. احتمالاً شما نیز این را تجربه نموده اید که اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی می گردد.

در مدرسه شخص به خاطر اشتباهاتش، نمره بد می گیرد یا به خاطر کار اشتباهی که از او سر زده است، سرزنش می گردد. این دیدگاه منفی را از همین امروز رها کنید. با این دیدگاه، خودتان همانند سدی مانع از آزمودن راههای تازه به علت ترس از اشتباه می شوید.

اشتباهات در فرآیند یادگیری یا ادامه پیشرفت مهم ضروری هستند. اشتباهات به شما این امکان را می دهد که چیزهای تازه ای یاد بگیرید.

اگر متوجه شدید که کاری را اشتباه انجام داده اید، از خود بپرسید که با چه مقدار دقت به آن پرداخته اید و آن را به چه نحو دیگری می توانید انجام دهید و از آن چه چیزهایی فرا گرفته اید برای اینکه مقدار خطاها و اشتباهات خود را کم کنید، احتیاج به تجربه دارید.

حال این سؤال پیش می آید که فرد چگونه تجربه کسب می نماید؟ جواب سؤال این است: زمانی که شما اشتباه کردید، از آن چیزی یاد می گیرید.

  • نکته پنجم:

جدی نگیرید! اهداف پیشرفت برای بیشتر انسانها یک امر جدی است و آن حول محور پول، پیروزیت و آینده می چرخد.

همیشه سعی کنید که از خرده بینی یا جدی گرفتن بیش از میزان امور بپرهیزید. همیشه جانب اعتدال را در شوخی به هنگام انجام کارهایتان نگه دارید. گاه به خودتان بخندید. افرادی که از خود امواج مثبت ساطع می نمایند و به دیگران آرامش می بخشند، مؤثرتر و پیروز تر از کسانی هستند که با چهره کاملاً جدی به هر قیمتی که شده می خواهند پیروز باشند. به پیشرفت به عنوان بخشی از زندگی خود نگاه کنید، نه بیشتر و نه کمتر. هرگاه پیروزیت شغلی برای شما بسیار مهم جلوه کرد، به این بیندیشید که موارد با ارزش دیگری نیز در شما وجود دارند.

منبع: الی گشت

به "با این 5 نکته موفقیت خود را تضمین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 5 نکته موفقیت خود را تضمین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید