ترامپ: ایلان ماسک توییتر را با چنین مبلغ مضحکی نمی خرد

به گزارش وبلاگ شریان، دونالد ترامپ در صحبت های اخیر خود در رابطه با موضوع خرید توییتر به وسیله ایلان ماسک گفته که مدیرعامل تسلا با چنین مبلغ مضحکی، توییتر را نمی خرد.

ترامپ: ایلان ماسک توییتر را با چنین مبلغ مضحکی نمی خرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در شبکه اجتماعی اختصاصی خود یعنی Truth Social که با هدف رقابت با توییتر طراحی شده، به اقدام ایلان ماسک برای خرید توییتر واکنش نشان داد. اگر به خاطر داشته باشید، چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه توییتر به مدت سه سال متوالی، آمار تعداد کاربران خود را به اشتباه اعلام می نموده است. به همین علت ایلان ماسک اعلام نمود تا زمانی که تعداد دقیق بات ها و کاربران واقعی تعیین نگردد، فرایند خرید را متوقف خواهد نمود.

اما دونالد ترامپ در شبکه اجتماعی خود در رابطه با این موضوع، اینطور واکنش نشان داد: امکان ندارد ایلان ماسک توییتر را با این مبلغ مضحک بخرد، خصوصا در حالی که متوجه شده بخش بزرگی از مخاطبان این شبکه اجتماعی، بات ها و حساب های کاربری اسپم هستند. ترامپ در حالی اینچنین در رابطه با خرید توییتر به وسیله ایلان ماسک اظهار نظر نموده که خودش در سال 2021، به خاطر شورشی که در این سال در مرکز آمریکا صورت گرفت، به وسیله این شبکه اجتماعی و بعضی دیگر از شبکه های اجتماعی بزرگ، تحریم شده است.

او در ادامه صحبت های خود اینطور گفت: زمانی که از شر این کاربران تقلبی خلاص شوید، البته اگر این کار ممکن باشد، در نهایت چه خواهید داشت؟ هیچ چیز؟ اگر به خاطر جریمه میلیارد دلاری مضحک نبود، ایلان ماسک خیلی وقت پیش این قضیه خرید توییتر را فراموش می کرد. این فقط نظر من است، اما Truth Social بسیار بهتر از توییتر است و محبوبیت بالاتری دارد.

ایلان ماسک اخیرا گفته بود که اگر توییتر را بخرد، حساب کاربری دونالد ترامپ را از مسدودی خارج می نماید. این در حالی است که چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا خیلی علاقه ای به بازگشت به توییتر از خود نشان نداده است. خصوصا حالا که پلتفرم اختصاصی خود یعنی Truth Social را دارد.

نکته جالب اینجاست که ترامپ چند روز بعد از اینکه خبر خریداری توییتر به وسیله ماسک منتشر شد، در شبکه اجتماعی خود نوشت: Im Back (من برگشتم). این پیغام در حالی به وسیله حساب رسمی خود ترامپ پست شد که او از ابتدای آغاز به کار پلتفرم Truth Social، هیچ پیغامی را منتشر ننموده بود.

تصمیم ماسک در راستای توقف فرایند خرید توییتر باعث شد سهام Digital World Acquisition Corp که در واقع قرار است با پلتفرم ترامپ ادغام گردد، 5٪ کاهش پیدا کند. سهام خود توییتر هم بعد از اعلام این خبر با افتی 7 درصدی روبرو شد. این خبر بدی برای پلتفرم ترامپ به شمار میرود که بعد از اعلام خریداری شدن توییتر به وسیله ماسک، سهامش رشد پیدا نموده بود. توییت اخیر ایلان ماسک مبنی بر تصمیم جدیدش در راستای توقف فرایند خرید توییتر باعث شد سهام داران وال استریت به این فکر نمایند که شاید او خواسته راهی برای خروج از این قرارداد پیدا کند یا اینکه بتواند با قیمت کمتری این شبکه اجتماعی را خریداری کند.

تحلیل گران بر این باورند که ایلان ماسک می خواهد این قرارداد را بار دیگر و با شرایط متفاوت تری تنظیم کند، در نتیجه مجبور نخواهد شد به سهام قرضی شرکت فراوری خودروی الکتریکی خود یعنی تسلا وابسته باشد. نگرانی هایی که در رابطه با خرید توییتر به وسیله ماسک وجود دارد باعث شده سهام تسلا هم 29٪ افت داشته باشد.

به صورت کلی به نظر می رسد ایلان ماسک با این اقدام ناتمام خود، فقط نظم بازار و معاملات را به هم زده است. از زمانی که خبر خرید توییتر به وسیله او منتشر شده تا به امروز، فقط در رابطه با تغییرات نزولی و صعودی شدید در ارزش سهام شرکت های مختلف شنیده ایم. امیدواریم طی روزهای آینده، یک خبر نهایی در رابطه با این شرایط منتشر گردد.

منبع: Nypost7

منبع: دیجیکالا مگ

به "ترامپ: ایلان ماسک توییتر را با چنین مبلغ مضحکی نمی خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ایلان ماسک توییتر را با چنین مبلغ مضحکی نمی خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید