جهانپور: ویروس کرونای هندی هنوز در کشور دیده نشده

به گزارش وبلاگ شریان، خبرنگاران : رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص گفت: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس به وسیله انجمن های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می گردد و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می گردد.

جهانپور: ویروس کرونای هندی هنوز در کشور دیده نشده

به گزارش به نقل از ایرنا، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز موردی از ویروس کرونای هندی در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.

کیانوش جهانپور ، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا تا به امروز موردی از ابتلا به ویروس هندی کرونا در ایران گزارش شده، اضافه نمود: تا به امروز موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.

جهانپور درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت نام واکسن در سایت های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی هم گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام گردد، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می نماید. تا به امروز چنین فراخوانی نداشته ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص گفت: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس به وسیله انجمن های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می گردد و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می گردد. سرطان جزو بیماری های خاص نیست اما برای آن دسته از بیمارانی که در مراکز درمان سرطان تحت درمان هستند، هنگامی که اولویت آنها برسد به وسیله پیامک اطلاع رسانی می گردد.

وی درباره هزینه های درمان کرونا نیز گفت: هزینه های درمان کرونا نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، البته احتمالا با توجه به افزایش نسبی تعرفه های پزشکی، تعرفه های خدمات درمان بستری و سرپایی به طور کلی رشد نسبی داشته اما در خصوص بیماران کرونا، بیمه ها این هزینه ها را پوشش می دهند و 90 درصد هزینه بستری و 70 درصد هزینه های سرپایی این بیماران را بیمه ها پرداخت می نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "جهانپور: ویروس کرونای هندی هنوز در کشور دیده نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانپور: ویروس کرونای هندی هنوز در کشور دیده نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید