خبرنگاران شهروندان ایلامی مصرف آب را 15 درصد کاهش دهند

به گزارش وبلاگ شریان، ایلام - خبرنگاران - روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب ایلام با صدور اطلاعیه ای از شهروندان ایلام خواست تا مصرف آب خود را 15 درصد کاهش دهند.

خبرنگاران شهروندان ایلامی مصرف آب را 15 درصد کاهش دهند

در این اطلاعیه که امروز چهارشنبه در اختیار وبلاگ شریان قرار گرفته است، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه نمود: کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح و خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می نماید و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب توسط همه مردم می باشد.

نورالله تیموری گفت: با توجه به افزایش دما و بحث شیوع بیماری کرونا و محدودیت منابع آب شرب در مناطق مختلف کشور و به تبع آن در استان و فرایند افزایش میزان مصرف آب توسط شهفرایندان در صورتی که شهفرایندان در مصرف آب مدیریت نکنند، احتمال بروز نوسانات مصرف و کمبود آب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید نمود: ایران در زمینه سرانه مصرف آب خانگی در بین کشورهای مختلف رتبه بالایی دارد و این امر متناسب با ذخایر آبی کشور نیست.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما در روزهای اخیر و بالا رفتن میزان مصرف آب شرب شهفرایندان در ایلام افزایش رشد مصرف آب نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

تیموری توضیح داد: برای اینکه مسئله ای برای تامین آب آشامیدنی مردم به وجود نیاید باید متوسط سرانه مصرف آب به 150 لیتر در شبانه روز و مطابق الگوی تعریف شده برسد.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام اضافه نمود: در شرایط فعلی قطعی آب به طور گسترده و عمومی نداریم، اما در برخی مناطق شهر ایلام با افزایش شدید مصرف روبرو بودیم که منجر به افت فشار بخصوص در طبقات بالای ساختمان ها شده بود.

وی تاکید نمود: مهمترین راهکارهای مناسب در مصرف صحیح آب شرب خانگی، کنترل لوله ها، اتصالات و شیرهای آب به طور مرتب جهت جلوگیری از هر گونه هدررفت آب، کاهش زمان استحمام و استفاده از سردوش کم مصرف، استفاده از ظرفیت کامل ماشین ظرف شویی و لباسشویی، جلوگیری از مصارف غیر ضروری همچون شستن حیاط، ماشین، کوچه و معابر، عدم آبکمک فضای سبز با آب شرب و غیره است.

تیموری با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی در مصرف آب توضیح داد: با توجه به بحران آب در سالجاری، رسانه ها در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل مربوط به آب و اشاعه رفتار صحیح مصرف آب نقش به سزایی را ایفا می کنند.

مدیرعامل آبفای ایلام از شهفرایندان خواست، توصیه های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند و این شرکت را در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین کمک کنند.

195 هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شهروندان ایلامی مصرف آب را 15 درصد کاهش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان ایلامی مصرف آب را 15 درصد کاهش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید