خبرنگاران باسوادی مهم ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه است

به گزارش وبلاگ شریان، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: باسوادی مهم ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه به شمار می رود و نشان می دهد که سطح عقلانیت یک جامعه تا چه اندازه ای است.

خبرنگاران باسوادی مهم ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه است

مریم بیدخام یکشنبه شب در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به فرهنگیان و دانش آموزان اضافه نمود: برآوردهای اجتماعی نشان داده که رابطه معناداری بین بی سوادی و آسیب های اجتماعی وجود دارد و هراندازه بی سوادی گسترش یابد، میزان بزهکاری نیز افزایش می یابد.

وی افزود: کم سوادی و بی سوادی والدین یکی از دلایل افت تحصیلی دانش آموزان و بازماندگی از تحصیل بوده و راهکارهای مقابله با این معضل اجتماعی باید شناسایی و مورد توجه قرار بگیرد.

بیدخام توضیح داد: به لحاظ اهمیت موضوع سوادآموزی در مکاتبه ای با فرمانداران شهرستان های استان قزوین به عنوان روسای پشتیبانی سواد آموزی بر لزوم برگزاری مستمر نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان ها تاکید شده است.

بیدخام اظهار داشت: انتظار می رود آموزش و پرورش برای شناسایی افراد بی سواد و معرفی مراکز یادگیری محلی در سطح استان به وسیله روحانیون مستقر در مناطق روستایی، دهیاری ها و خانه های بهداشت روستایی اقدام کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به مصوبات نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری با موضوع مقابله با بی سوادی، یادآور شد: به لحاظ اهمیت موضوع و ایجاد بسترهای لازم برای تحصیل بازماندگان از تحصیل ضروری است که اداره کل آموزش و پرورش تدابیر لازم را پیش بینی کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران باسوادی مهم ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران باسوادی مهم ترین شاخصه رشد و پیشرفت یک جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید