خبرنگاران شمار مبتلایان جدید به کرونا در چین بازهم کاهش یافت

به گزارش وبلاگ شریان، تهران-خبرنگاران- مقام های بهداشتی چین بامداد سه شنبه اعلام کردند که در ادامه فرایند نزولی شمار مبتلایان به ویروس کرونا، در 24 ساعت گذشته آزمایش تنها 19 نفر مثبت اعلام شده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان جدید به کرونا در چین بازهم کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های بهداشتی چین همچنین گفتند که در 24 ساعت گذشته تنها 17 مورد جدید در نتیجه ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

با احتساب این افراد، مجموع کل افرادی که جان خود را در ابتلا به بیماری کووید-19 در چین از دست داده اند به بیش از 4 هزار نفر می رسد.

ازسوی دیگر سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه با تمجید از اقدامات چین برای کنترل کرونای جدید گفت که حدود 70 درصد از مبتلایان به این بیماری ویروسی در این کشور بهبود یافته اند.

در همین ارتباط خبرگزاری رویترز بامداد سه شنبه گزارش داد که مقام های بهداشتی کشورهای پاناما در آمریکای مرکزی و مغولستان در مرز با چین از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونای جدید در کشورهایشان خبر می دهند.

از سوی دیگر، مقام های کشورهای تونس و مغرب گفتند که به خاطر شیوع گسترده کرونا در کشور ایتالیا تمام پروازها به مبدأ و از مقصد این کشور را لغو نموده اند.

مقام های تونسی گفتند که تمام سفرهای دریایی شرکت دریانوردی تونس به مقصد و از مبدأ ایتالیا برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا لغو شده است.

وزارت بهداشت تونس دوشنبه شب از شناسایی سه مورد جدید به ویروس کرونای جدید در این کشور آفریقایی اطلاع داد تا شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به پنج نفر افزایش یابد.

در همین ارتباط، محمد ششم شاه مغرب در صفحه رسمی اش در توئیتر رسما گفت که تمام پروازها به مبدأ و از مقصد ایتالیا را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا قطع شده است.

تصمیم این دو کشور آفریقایی که مرز آبی با ایتالیا دارند، پس از آن اتخاذ می گردد که جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا دوشنبه شب تصمیم گرفت که کل کشور 60 میلیونی اش را قرنطینه کند.

این کار پس از آن صورت می گیرد که شمار مبتلایان به ایتالیا از 9 هزار نفر گذشت و تعداد کسانی که در این کشور بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند به 463 نفر رسید. سرعت رشد این ویروس در ایتالیا در حال افزایش است.

بعد از سونامی ایتالیا، دیگر کشورهای اروپایی هم با سرعت در حال ثبت مواردی از مشاهده ویروس کرونا هستند. بعد از ایتالیا، فرانسه بیشترین میزان تلفات را به خود اختصاص داده است. در این کشور تا به امروز 30 نفر جان باخته اند و یکهزار و 412 نفر هم به این ویروس مبتلا شده اند.

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن به سرعت در حال افزایش است. بیش از یکهزار و صد نفر در این کشور به کووید 19 مبتلا شده اند و 29 نفر هم جان باخته اند.

همین امر موجب شد که مدارس شهر مادرید برای جلوگیری از شیوع کرونا به تعطیلی کشیده گردد.

آلمان اما با تعداد مبتلایان بیشتر نسبت به اسپانیا، تلفات کمتری را ثبت نموده است. تا انتها روز دوشنبه، حدود یکهزار و 200 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند اما از میان تنها دو نفر جان خود را از دست داده اند.

در بریتانیا اما از 321 مبتلا به ویروس کرونا، تا کنون 5 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری مرگبار، جان باخته اند. این در حالی است که در هلند از همین تعداد افراد مبتلا، 4 نفر فوت نموده اند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده بود که تهدید همه گیر شدن ویروس کرونا بسیار واقعی است. با این حال اطمینان داد که این اولین اپیدمی در تاریخ است که می تواند کنترل گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان جدید به کرونا در چین بازهم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان جدید به کرونا در چین بازهم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید