درمان خانگی موهای زیر پوستی با مواد در دسترس

به گزارش وبلاگ شریان، موهای زیر پوستی با باقی ماندن در ناحیه زیر پوست ممکن است مشکلاتی مانند عفونت را به وجود بیاورند. به همین دلیل درصورتی که در قسمتی از پوست خود متوجه رشد موهای زیرپوستی شدید بهتر است هر چه سریع تر راه های درمان خانگی را امتحان کنید.

درمان خانگی موهای زیر پوستی با مواد در دسترس

زمانی که موها به جای اینکه به سطح پوست برسند در ناحیه داخل پوست رشد می نمایند در این صورت دچار رویش موی زیر پوستی صورت و بدن می شویم. رشد موهای زیر پوستی پا یا سایر نواحی بدن بعد از تراشیده شدن یا اپیلاسیون اتفاق می افتد. در این مطلب از وبلاگ شریان به موضوع درمان خانگی موهای زیرپوستی می پردازیم.

درمان خانگی موهای زیرپوستی

روغن درخت چای

روغن درخت چای حاوی خواص آنتی باکتریال است که می تواند باکتری های روی پوست را از بین برده و تورم ناشی از آن را کاهش دهد. در بیشتر مواقع از روغن درخت چای برای درمان جوش های پوستی استفاده می گردد. بعلاوه مواد موجود در این روغن باعث می گردد یکی از روش های درمان خانگی موهای زیر پوستی باشد. برای انجام این کار کافی است روغن درخت چای را با مقدار کمی از آب مخلوط نموده تا رقیق گردد. سپس با استفاده از پنبه روغن را روی نواحی دارای مشکل ماساژ دهید.

شکر و روغن زیتون

به یاد داشته باشید که شکر یک لایه بردار طبیعی برای پوست است. برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست کافی است روغن زیتون را با مقداری شکر ترکیب کنید. اگر به هر نحوی دسترسی به روغن زیتون ندارید می توانید از عسل به عنوان جایگزین بهره ببرید. ترکیب به دست آمده را روی نواحی مشکل دار پوست صورت ماساژ دهید. بعد از 3 تا 4 دقیقه پوست خود را با آب ولرم شست وشو دهید.

جوش شیرین

جوش شیرین یکی از موثرترین روش ها در درمان موهای زیرپوستی صورت و سایر قسمت های بدن است. خواص موجود در جوش شیرین به لایه برداری و کاهش التهاب در پوست یاری می نماید. برای استفاده از جوش شیرین در از بین بردن موهای زیر پوستی کافی است یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به یاری یک تکه پنبه روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از اینکه ماساژ روی تمام قسمت های پوست به انتها رسید، صورت خود را با آب ولرم شست وشو دهید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب این نمک شما را زیبا می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "درمان خانگی موهای زیر پوستی با مواد در دسترس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خانگی موهای زیر پوستی با مواد در دسترس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید