در کدام محله استانبول اقامت کنم؟

به گزارش وبلاگ شریان، استانبول، اروپا یا آسیا؟

استانبول تنها شهر جهان است که در دو قاره واقع شده است. درواقع تنگه بسفر جداکننده این دو بخش است. برای شناخت محله های استانبول لازم است این دو بخش را به خوبی بشناسید. قسمت آسیایی استانبول در شرق تنگه بسفر و قسمت اروپایی آن بخش غربی تنگه بسفر است. کشتی ها و شناورهای متعددی روزانه در تنگه بسفر در ترددند و راه ارتباطی محله های استانبول در قسمت آسیایی و اروپایی هستند.

در کدام محله استانبول اقامت کنم؟

محله های استانبول در بخش آسیایی بیش تر از بخش اروپایی مسکونی هستند. بیش تر بناهای تاریخی که در دوره امپراتوری روم شرقی ساخته شده اند، در بخش اروپایی قرار دارند. به همین دلیل بیش تر جاذبه های گردشگری در محله های استانبول در بخش اروپایی قرار دارند و به تبع آن این محله ها بیش تر گردشگری هستند.

شناخت محله های استانبول برای اقامت

محله کادی کوی استانبول

محله کادی کوی در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است. کادی کوی یکی از محله های متوسط استانبول برای زندگی است. باوجود مراکز خرید لوکس و کافه های فراوان، این منطقه نسبت به بخش اروپایی آرام تر است. به مرور زمان، ساختمان های قدیمی کادی کوی تخریب شدند و ساختمان های جدیدتری ساخته شده اند.

یکی از مواردی که در شناخت محله های استانبول کمک کننده است آگاهی از دسترسی مناسب به مراکز مختلف است. شما می توانید در زمان 20 دقیقه، از اسکله کادی کوی با کشتی به قسمت اروپایی برسید.

کادی کوی پر از رستوران ها و کافه هایی است که محل مناسبی برای گذراندن شبی آرام است. اما اگر از میان محله های استانبول کادی کوی را برای زندگی انتخاب کردید خیالتان راحت باشد، چون همهمه ها و شلوغی ها تا ساعت محدودی از شب ادامه دارد. کادی کوی امنیت مناسبی برای تردد و زندگی دارد. این محله در حال حاضر مراکز خرید بسکمک با هزینه مناسب تر نسبت به بخش اروپایی دارد. در این منطقه هم مانند دیگر محله های استانبول بازارهای هفتگی برپاست و سه شنبه ها می توانید از خرید در این بازار هفتگی لذت ببرید.

محله بی اوغلو و شرایط زندگی در آن

در میان محله های استانبول در قسمت اروپایی، محله بی اغلو یکی از آرام ترین محله های استانبول است. شاید تعجب کنید اما این منطقه آرام در جوار میدان تکسیم که یکی از شلوغ ترین مناطق استانبول است، قرار گرفته است. محله بی اغلو جایی است که می توانید شاهد فرهنگ غنی و آداب ورسوم سنتی مردم این شهر و زندگی در میان مردم بومی استانبول باشید.

نزدیکی به مراکز خرید یکی از مهم ترین امکانات این منطقه است. همچنین دسترسی بسیار مناسب به وسایل حمل ونقل عمومی بر آسایش زندگی در این محله می افزاید.

بی اغلو یکی از مناطق مهم فرهنگی استانبول محسوب می گردد. موزه ها و گالری های هنری بسکمک در کوچه ها و خیابان های این محله وجود دارد که شما را به رویدادهای فرهنگی استانبول نزدیک نگه می دارد.

برج گالاتا که یکی از نمادهای شهر استانبول است در بی اغلو قرار گرفته است. اگر اهل پیاده روی هستید شب ها می توانید در کوچه پس کوچه های بی اغلو پیاده روی لذت بخشی داشته باشید و خودتان را به یک فنجان چای یا قهوه ترکی در یکی از کافه های جذاب گالاتا مهمان کنید.

زندگی در محله بشیکتاش چطور است؟

محله بشیکتاش در غرب تنگه بسفر و در قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است. این محله بندری برای دسترسی به محله های آسیایی استانبول دارد. بشیکتاش نیز از محله های متوسط استانبول برای زندگی است و می توان با هزینه های مناسب در این محله زندگی کرد. بشیکتاش ازنظر دسترسی به مترو و تراموا بسیار مناسب است و با وسایل حمل ونقل عمومی به محله های استانبول دسترسی دارد.

یکی از 9 کاری که در محله بشیکتاش باید انجام دهیم قدم زدن بازار محلی بشیکتاش، یکی از بازارهای هفتگی استانبول است. این محله از جهت پذیرش افراد برای زندگی رو به توسعه است. دانشجویان زیادی این محله را به دلیل ارزان بودن برای زندگی انتخاب می کنند. به همین دلیل روزبه روز به تعداد مراکز خرید و کافه ها و رستوران های این محله کوچک افزوده می گردد.

محله سلطان احمد استانبول

سلطان احمد قدیمی ترین محله استانبول است و به همین دلیل بیش تر ساکنان این منطقه از افراد بومی استانبول هستند و قدمت این منطقه به زمانی برمی گردد که استانبول با نام قسطنطنیه مرکز حکومت امپراتوری روم شرقی بود. بناهای تاریخی متعدد نظیر ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد باعث شده که روزانه گردشگر های زیادی از این محله بازدید کنند.

سلطان احمد به دلیل توسعه گردشگری به مرور گسترش پیداکرده و ازاین جهت مناطق فرهنگی و تفریحی و تجاری نیز رشد کرده اند. همچنین دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی در این منطقه بسیار مناسب است. همه این عوامل باعث شده این محله در میان محله های استانبول امکانات مناسبی برای زندگی داشته باشد.

محله باکرکوی

محله باکرکوی در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است و از جنوب به دریای مرمره راه دارد. این محله از قدیمی ترین محله های استانبول است. فرودگاه آتاتورک در محله باکرکوی قرار گرفته است و این محله دسترسی خوب با هزینه مناسب به محله های دیگر استانبول دارد. محله باکرکوی منطقه ای مسکونی است و از محله های متوسط استانبول برای زندگی است.

در شناخت محله های استانبول نزدیکی به مراکز خرید از فاکتورهای مهم است. باکرکوی یکی از مناطق تجاری مهم استانبول محسوب می گردد و مراکز خرید متنوعی در این محله قرار گرفته است. بیش تر کنسرت ها در استانبول در این محله برگزار می شوند. علاوه بر این، کافه ها و رستوران های مناسب، باغ گیاه شناسی استانبول و نزدیکی به ساحل باعث شده ساکنان این منطقه تفریحات متنوعی برای اوقات فراغت داشته باشند.

بهترین محله های استانبول برای زندگی کجاها هستند؟

استانبول شهری است با قدمت بسیار زیاد همواره که رو به پیشرفت است. یکی از قوانین شهری استانبول این است که اگر تعداد افراد یک محله از تعداد مشخصی فراتر برود، همه امکانات مناسب زندگی برای این منطقه فراهم می شوند. بنابراین با توجه به بودجه، امکانات مدنظر خود و شناخت محله های استانبول می توانید منطقه مناسب برای زندگی را از میان محله های استانبول انتخاب کنید.

منبع: دالاهو

به "در کدام محله استانبول اقامت کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام محله استانبول اقامت کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید