رمزگشایی داده های پیچیده MRI به وسیله هوش مصنوعی

به گزارش وبلاگ شریان، توسعه یک فناوری نو باعث شده تجزیه و تحلیل نتایج دستگاه های رزونانس مغناطیسی هسته ای پزشکی امکان پذیر گردد.

رمزگشایی داده های پیچیده MRI به وسیله هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی وبلاگ شریان، گروهی از محققان، فناوری تازهی را توسعه داده اند که تجزیه و تحلیل نتایج دستگاه های رزونانس مغناطیسی هسته ای پزشکی را با استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی امکان پذیر می نماید. این فناوری تازه که به وسیله محققان ایالات متحده آمریکا پیشرفته است، با هدف درک بهتر معادلات شیمیایی و کنش پروتئین ها در بدن انسان انجام می گردد.

تصاویری که به وسیله دستگاه های رزونانس مغناطیسی هسته ای ثبت می شوند امکان تجزیه و تحلیل ساختار مولکول های مواد مختلف داخل بدن مانند پروتئین ها را فراهم می نمایند، اما این فرایند احتیاج به تخصص ویژه انسانی و صرف زمان طولانی دارد، اما فناوری تازه امکان تجزیه و تحلیل سریعتر و با همان اندازه دقت را فراهم می نماید.

به اسم بخشی از مطالعه منتشر شده در مجله علمی Nature Communications، تیم مطالعه، تجربه آموزش سیستم هوش مصنوعی را در خصوص چگونگی رمزگشایی تصاویر پیچیده رزونانس مغناطیسی برای درک خواص پروتئین ها در سطح مولکولی به اسم باز کردن دری به سوی خواندن تصاویر دستگاه های رزونانس به روشی واضح و قابل فهم توصیف کرد.

وب سایت Vis.org به نقل از محقق رافائل بروشفلر از گروه بیوشیمی دانشگاه اوهایو آمریکا گفت: برای استفاده از این داده ها، باید خواص مولکول های پروتئین را از نظر کیفی و کمی، برای مشخص ویژگی های تک تک مولکول ها در هنگام تداخل با یکدیگر استفاده کرد.

معمولاً تصاویر MRI به صورت مجموعه ای از منحنی ها به شکل خطوط بلند و نوسانی هستند تا تغییرات سطح پروتئین ها را در نمونه های بیولوژیکی مختلف مانند خون یا ادرار بیان نمایند. این مطالعات به درک عملکرد ها و اهمیت پروتئین ها در بدن انسان یاری می نماید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رمزگشایی داده های پیچیده MRI به وسیله هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی داده های پیچیده MRI به وسیله هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید