سایت های تاریخی و موزه ها با مصوبه هفته آینده ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می شوند

به گزارش وبلاگ شریان، خبرنگاران: سایت های تاریخی و موزه ها هفته آینده با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می شوند.

سایت های تاریخی و موزه ها با مصوبه هفته آینده ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می شوند

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر به رادیو گفت: هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در همه جای کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند. فعالیت ها در حوزه طبیعت گردی هم در کشور آغاز شده و بخش زیادی از واحدهای بوم گردی نیز می توانند ذیل طبیعت گردی فعال شوند.

مونسان افزود: گردشگری داخلی به مرور در حال توسعه است و وزارت بهداشت نیز همکاری خوبی در این زمینه دارد.

وزیرمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری با بخش های مختلف اقتصاد به طور مستقیم و غیرمستقیم در تعامل است و با داشتن اثرات عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخش های مهم و حیاتی هر کشور محسوب می شود.

او افزود: شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان موجب شد صنعت گردشگری بیشترین آسیب را نسبت به سایر صنایع ببیند.

مونسان با اشاره به نامگذاری سال 99 با عنوان سال جهش تولید تاکید کرد: صنعت گردشگری باید هر چه زودتر پس از مهار شیوع ویروس کرونا فعال شود تا شغل هایی که آسیب دیده اند با کمک دولت بتوانند بخشی از خسارت های خود را جبران کنند و شاهد رونق دوباره و اشتغالزایی بیشتر این صنعت باشیم.

او افزود: ویروس کرونا آسیب زیادی به حوزه صنایع دستی و گردشگری کشور وارد کرد.

مونسان ادامه داد: در دولت دوازدهم با هدف گذاری های جدید، تعیین بازارهای هدف و تدوین سندهای توسعه گردشگری اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن بود و گردشگری داخلی و خارجی کشور فرایند رو به رشد داشت.

او افزود: علاوه بر گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری درمانی (توریسم سلامت)، طبیعت گردی (اکوتوریسم) و گردشگری مبتنی بر کشاورزی در کشور توسعه خوبی پیدا کرده است و به تبع آن رونق خوبی در حوزه گردشگری ایجاد شده بود که متاسفانه این صنعت با شیوع کرونا با مشکل روبرو شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب بسته حمایتی دولت از فعالان صنعت گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: این بسته ها با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی و سرپا ماندن این صنعت مصوب و ابلاغ شده است.

او افزود: امهال اقتصادیاتی، امهال بیمه سهم کارفرما و امهال اقساط تسهیلات دریافتی از جمله حمایت های دولت از فعالان این حوزه است.

به گفته مونسان، قرار است دولت 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیز در حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در سطح کشور پرداخت کند که از 10 رسته شغلی آسیب دیده سه رسته مربوط به وزارت میراث فرهنگی است.

او گفت: این وزارتخانه برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مردم خوب کشورمان در ایام نوروز 99 و پس از این ایام که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شدند در خانه بمانند و به سفر نفرایند اقدامات مختلفی در فضای مجازی انجام داده است. بازدید مجازی از موزه ها از جمله این اقدامات بود که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مونسان افزود: در بخش گردشگری هم بیش از 3هزار عکس و فیلم از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور در فضای مجازی بارگذاری شد تا مردم با داشته های غنی گردشگری کشور بیش از پیش آشنا شوند.

او ادامه داد:

منبع: صدای میراث

به "سایت های تاریخی و موزه ها با مصوبه هفته آینده ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت های تاریخی و موزه ها با مصوبه هفته آینده ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید