فعالیت 9 مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن

به گزارش وبلاگ شریان، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان از فعالیت 9 مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن با ظرفیت اسمی 575 نفر در سطح استان اطلاع داد.

فعالیت 9 مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن

سید غلامعلی جعفری گفت: با توجه به اینکه کلیه مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی (با اشاره به اصل 44 قانون اساسی.) به بصورت خصوصی و به وسیله بخش غیر دولتی فعالیت دارند و راه اندازی هر مرکز به وسیله فرد حقیقی یا حقوقی بر اساس دستورالعمل های تخصصی ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی با شرایط خاص به وسیله افراد تخصصی واجد شرایط صورت می گیرد.

او در مورد بیماران روانی مزمن گفت: در حال حاضر بهزیستی خوزستان تعداد 9 مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن با ظرفیت اسمی 575 نفر در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 5 مرکز مردان با ظرفیت 335 نفر و 4 مرکز زنان با ظرفیت 240 می باشد.

به گفته او با توجه به آمار بالای پشت نوبت و متقاضی نگهداری در مراکز شبانه روزی فوق، لذا در حال حاضر بهزیستی استان خوزستان پیگیر راه اندازی یک مرکز شبانه روزی و 2 خانه حمایتی بیماران روانی مزمن در سطح استان تا انتها امسال می باشد که امیداست با تامین اعتبار از سوی بهزیستی کشور و وجود افرد حقیقی و یا حقوقی واجد شرایط نسبت به توسعه مراکز و یا خانه های حمایتی مختص بیماران روانی مزمن در سطح استان اقدام نماید.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: سازمان بهزیستی براساس دستورالعمل و بخشنامه های صادره در مورد پذیرش بیماران روانی، فقط افرادی که بیماری آنان مزمن شده و فاقد تحریکات عصبی شدید هستند خدمات توانبخشی و مراقبتی ارائه میدهد و افراد دارای بیماری روانی که در مرحله حاد قراردارند باید به وسیله مراکز درمانی و بیمارستانی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی پیگیردرمان باشند.

پیش از این شهروندوبلاگ شریان به وبلاگ شریان اطلاع داده بودند که سازمان بهزیستی استان خوزستان به علت کمبود مراکز توانبخشی شبانه روزی و نبود جا برای بیماران اعصاب و روان را حتی وقتی خطرناک باشد نمی پذیرد.

وبلاگ شریان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فعالیت 9 مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 9 مرکز توانبخشی و پیگیری درمان شبانه روزی بیماران روانی مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید