فوت و فان کارگاه مکتوب طنزنویسی است

به گزارش وبلاگ شریان ، در زمینه آموزش طنزنویسی در منابع مکتوب خلأهایی وجود دارد و همین امر نویسنده را به نگارش این کتاب وا داشته است.

فوت و فان کارگاه مکتوب طنزنویسی است

از ویژگی های این کتاب می توان به کاربردی بودن آن و استفاده از مثال های به روز از طنزسرایان معاصر با تشریح صنایع ادبی و شگردهای طنز به کاررفته در آنها اشاره نمود.

بعلاوه نگارنده کوشش نموده، در نگارش متن کتاب از زبانی صمیمی و لحنی طنازگونه استفاده گردد تا مخاطب را بیشتر و بهتر با خود همراه کند.

فوت و فان در سه فصل با عناوین طنز چیست و واقعا چرا؟،شگردها و شیوه های طنزسرایی و مشت نمونه خروار: نمونه اشعار طنز پیروز تدوین شده و در خاتمه هر فصل، تمرین هایی برای یادگیری بیشتر خواننده نگاشته شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: به خدا من هم ملتفتم که هیچ کسی با کتاب و کارگاه و آموزش، شاعر و طنزنویس نشده و بخشی از قضیه استعداد ذاتی است؛ اما باور کنید ما در زمینه آموزش طنزنویسی و خاصه طنز منظوم، خلأ بزرگی در منابع داریم؛ در این سال ها دوستان از اکناف و اقصای ایران تماس می گیرند و پیغام می دهند که بابا پس چی شد این جزوه آموزشی شعر طنز؟ حتی عده ای جلو در خانه تجمع نموده فریاد می زدند: یالا یالا فوت و فان میخایم یالا (مدیونید اگر فکر کنید دارم بازارگرمی می کنم!). خوب چه اشکالی دارد اگرکارگاه طنزنویسی در جایی تشکیل می گردد یک منبع مطالعاتی هم معرفی گردد و به بحث های ذوقی و تجربیات شخصی بسنده نگردد؟

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فوت و فان کارگاه مکتوب طنزنویسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فان کارگاه مکتوب طنزنویسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید