محدودیت های سفر در تعطیلات 5 روزه مرداد ماه

به گزارش وبلاگ شریان، محدودیت های تعطیلات پنج روزه هفته جاری ابلاغ شد و بر اساس آن، هتل ها و مراکز اقامتی در طول این مدت مجاز به فعالیت نخواهند بود.

محدودیت های سفر در تعطیلات 5 روزه مرداد ماه

در پی شرایط بحرانی کشور به علت شیوع موج نو پاندمی و اعلام تعطیلی سراسری پنج روزه به وسیله ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا از روز دوشنبه 25 مردادماه، تنها فعالیت مشاغل ضروری سطح یک مجاز اعلام شده است. با توجه به خروج هتل ها و مراکز اقامتی از لیست مشاغل سطح یک در تازه ترین اطلاعیه اتاق اصناف، این مراکز در تعطیلات پیش رو مجاز به فعالیت نخواهند بود.

اطلاعیه اتاق اصناف در روز یک شنبه 24 مرداد ماه منتشر شد و مطابق با آن، هتل ها، متل ها، مهمانپذیر ها، پانسیون ها و سایر مشاغل مشابه از گروه مشاغل ضروری برای این دوره از تعطیلات حذف شده اند و در این پنج روز مجاز به فعالیت نیستند؛ با این حال بسیاری از مراکز اقامتی با ابراز بی اطلاعی در این خصوص، از عدم دریافت ابلاغیه رسمی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا اطلاع داده اند.

موزه ها و سایت های تاریخی نیز که از 18 فروردین ماه در شهرهای قرمز تعطیل بوده اند، در این ایام در تمامی شهرها با هر سطح رنگ بندی تعطیل خواهند بود.

شرکت های حمل ونقل عمومی هوایی، ریلی و جاده ای با قرارگیری در لیست مشاغل ضروری سطح یک، مجاز به ادامه فعالیت در ایام تعطیلات پنج روزه خواهند بود؛ این در حالی است که در تعطیلات مصوب گذشته به وسیله ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، عدم نظارت کافی بر چگونگی فعالیت شرکت های حمل ونقل عمومی و شیوه رعایت پروتکل ها، موضوعی بحث برانگیز بود.

از سوی دیگر، بعضی از شرکت های حمل ونقل با تبلیغ فروش فوق العاده بلیط های خود به صورت تخفیف دار و جایزه دار، توجه مسافران را جلب می نمایند که در شرایط فعلی موضوع نگران نماینده ای است.

به همین دلیل داریوش باقرجوان، مدیرکل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضمن تاکید بر نبود سرویس و ناوگان اتوبوسی سواری کرایه بین شهری به صورت فوق العاده، از مردم تقاضا کرد که به پایانه های مسافری مراجعه ننمایند؛ چراکه به هیچ وجه ناوگان حمل و نقل جاده ای افزایش نخواهد یافت و صرفا سرویس عادی برقرار است. وی در این رابطه اذعان داشت:

آنچه که ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما ابلاغ و دستور داده را رعایت می کنیم؛ چنانکه پیش از این پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی و... را رعایت می کردیم. تا به امروز هیچ مکاتبه ای برای ممنوعیت تردد سفرها با حمل و نقل عمومی با سازمان راهداری انجام نشده است.

بعلاوه رسولی، مدیر عامل شرکت راه آهن، کشور از برنامه ریزی های انجام شده برای کاهش تدریجی ظرفیت جابه جایی مسافران در بخش ریلی به یک سوم اطلاع داد. وی تاکید نمود:

اگر بلیط های قطار به مرحله استرداد برسد به صورت کامل مبالغ بازگردانده خواهد شد و شرکت راه آهن هم طبق روال قانونی تمامی اقدامات را انجام خواهد داد. در حال حاضر پیش فروش بلیطهای شهریور ماه انجام شده و با برنامه ریزی های که انجام داده ایم، امیدواریم بتوانیم ظرفیت های جابه جایی را کاهش دهیم.

در اطلاعیه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در مورد تعطیلات پنج روزه، هیچ گونه شرح صریحی در مورد ممنوعیت برگزاری تورها و سفرهای گروهی ارائه نشده است؛ بااین حال ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی از ساعت 12 روز یکشنبه 24 مرداد تا نیمه شب آدینه پنجم شهریورماه اعمال خواهد شد و نیروی انتظامی به صورت جدی با متخلفان برخورد خواهد نمود و با استقرار در ورودی و خروجی شهرها، از تردد خودروهای غیربومی جلوگیری به عمل خواهد آورد.

با تمام این تفاصیل، مشاهدات حاکی عزیمت مسافران در جاده های کشور است و در محورهای شمالی نیز ترافیک های سنگین گزارش می گردد؛ چراکه مسافران کوشش می کنتر تا پیش از شروع محدودیت ها، خود را به مقصد موردنظر برسانند. این گونه به نظر که مطابق انتظار، هیچ توجهی به سفرهای این چنینی در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا صورت نگرفته و همانند قبل، تنها به تعطیلی مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز توریستی و تفریحی بسنده شده است. سابقه ناکارآمدی این رویکرد در تعطیلات گذشته، شیوه مدیریت بحران کرونا در کشور را بیش از پیش زیر سوال می برد.

شایان ذکر است که در پی تداوم وضع بحرانی کشور ناشی از خیز پنجم ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا برای مدیریت این بیماری، از روز دوشنبه 25 مرداد تا شنبه 30 مردادماه را تعطیل و محدودیت های نوی را وضع کرد که علاوه بر محدودیت تردد بین استانی، فقط گروه شغلی سطح یک اجازه فعالیت دارند. علاوه بر صنوف، تمام ادارات، سازمان ها و بانک ها نیز ملزم به تعطیلی فعالیت خود خواهند بود.

در پی شدت توسعه ویروس کرونا در موج پنجم و با اعلام تعطیلی سراسری، محدودیت های تردد بین استانی از روز دوشنبه 25 مرداد تا روز شنبه 30 مرداد ماه اعمال می گردد و بر این اساس، ورودی جاده چالوس به وسیله پلیس راهور ناجا مسدود شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا / ilna.news

به "محدودیت های سفر در تعطیلات 5 روزه مرداد ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های سفر در تعطیلات 5 روزه مرداد ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید