معرفی بهترین دانشگاه های قاره آسیا

به گزارش وبلاگ شریان، نظام رتبه بندی کیواس(QS) در رتبه بندی های گوناگون خود دانشگاه ها را بر اساس معیارهای گوناگون رتبه بندی می نماید که با آنالیز رتبه بندی جهانی، رتبه بندی قاره ای نیز معین می گردد.

معرفی بهترین دانشگاه های قاره آسیا

به گزارش وبلاگ شریان به نقل از وب سایت رتبه بندی کیواس، این رتبه بندی یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که به وسیله موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان صورت می گیرد.

کیواس هر ساله دانشگاه های دنیا را رتبه بندی می نماید. در سال 2022 میلادی نیز دانشگاه های دنیا رتبه بندی شدند که پیش از این نتایج این رتبه بندی در خروجی خبرگزاری وبلاگ شریان منتشر شده است.

در این رتبه بندی دانشگاه های آسیا نیز رتبه بندی شده اند که به معرفی اجاقتصادی پنج دانشگاه برتر آسیایی بر اساس رتبه بندی 2022 کیواس خواهیم پرداخت.

1- دانشگاه ملی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) یک دانشگاه برجسته آسیایی، با شهرتی دنیای است. این دانشگاه آموزش و تحقیقات را با شیوه دنیای و با تمرکز بر چشم اندازی آسیایی ارائه می دهد.

این دانشگاه بیش از 17 دانشکده در 3 پردیس خود دارد و بیش از 40هزار دانشجو از 100 کشور دنیا در آن تحصیل می نمایند. دانشگاه ملی سنگاپور قدیمی ترین دانشگاه و از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه سنگاپور محسوب می گردد.

رتبه دانشگاه ملی سنگاپور در سطح دنیا 11 است.

2- دانشگاه صنعتی نانیانگ

دانشگاه صنعتی نانیانگ در سال 1981 میلادی، با سرمایه گذاری اقتصادی 1 میلیارد و 800 میلیون دلاری در جنوب غربی کشور سنگاپور شروع به کار کرد.

دانشگاه صنعتی نانیانگ از چندین کالج و دانشکده شامل دانشکده مهندسی، دانشکده علوم، دانشکده بازرگانی نانیانگ، دانشکده پزشکی لی کنگ چیان دانشکده تحصیلات تکمیلی، کالج علوم انسانی، دانشکده هنری و دانشکده علوم اجتماعی تشکیل شده است.

در حال حاضر 27 درصد از دانشجویان این دانشگاه را خارجی ها تشکیل می دهند و نسبت دانشجویان زن به مرد این دانشگاه 48 به 52 است.

رتبه دانشگاه صنعتی نانیانگ در سطح دنیای، 12 است.

3- دانشگاه شینهوا

دانشگاه شینهوا دانشگاهی در پکن، چین است که همیشه در بسیاری از رتبه بندی های ملی و بین المللی اغلب یکی از دو دانشگاه برتر چین محسوب می گردد.

این دانشگاه که در سال 1911 تاسیس شد، دارای 20 مدرسه و 59 گروه آموزشی در قالب دانشکده های علوم، مهندسی، حقوق، تاریخ، پزشکی، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، علوم انسانی، آموزش و پرورش و هنر است.

رتبه بندی 2021 این دانشگاه در سطح دنیا، 17 است.

4- دانشگاه پکن

دانشگاه پکن، همیشه در افزایش دانش و بهبود شرایط جامعه، نقشی مهم ایفا نموده است.

این دانشگاه در سال 2018 میلادی، تولد 120 سالگی خود را جشن گرفت.

دانشگاه پکن حدود 45 هزار دانشجو دارد که 16 هزار نفر از آنها در مقطع کارشناسی، 17 هزار در مقطع فوق لیسانس و 11 هزار نفر هم در مقطع دکتری به تحصیل مشغول هستند.

رتبه دانشگاه پکن در سطح دنیا 18 است.

5- دانشگاه هنگ کنگ

این دانشگاه در سال 1911 تأسیس شده و از قدیمی ترین موسسات آموزشی عالی هنگ کنگ محسوب می گردد.

دانشگاه هنگ کنگ مشتمل بر 10 دانشکده است که زبان آموزش همه آنها انگلیسی است. این رشته ها شامل حسابداری و اقتصادی، پزشکی، دندان پزشکی، آموزش و پرورش، علوم انسانی، حقوق، زبان شناسی، علوم سیاسی و علوم اجتماعی می گردد. دانشگاه هنگ کنگ به سبب میراث قوی خود، همیشه به آینده نگاه می نماید.

رتبه دانشگاه هنک کنگ در سطح دنیا، 22 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی بهترین دانشگاه های قاره آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین دانشگاه های قاره آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید