کمیته المپیک ووزارت ورزش برای اردوی المپیکی ها دست به کار شدند

به گزارش وبلاگ شریان، فرایند صعودی که شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور داشته و باعث اعلام شرایط قرمز و هشدار در بسیاری از استان ها و از جمله تهران شده است، باعث شده ستاد ملی مبارزه با کرونا از صدور مجوز لازم برای از سرگیری فعالیت های ورزشی امتناع کند.

کمیته المپیک ووزارت ورزش برای اردوی المپیکی ها دست به کار شدند

این در حالی است که از اسفندماه سال گذشته به خاطر کرونا تمام مسابقات و اردوها لغو شد و بعد از گذشت 6 ماه تنها بعضی از رشته ها اجازه فعالیت - آنهم به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی - را دریافت نموده اند. رشته های المپیکی و ورزشکارانی که سال آینده باید در توکیو حاضر شوند اما هنوز چنین اجازه ای نگرفتند و همین مسئله نگرانی هایی را در خصوص آنها و شرایط آمادگی شان ایجاد نموده است.

المپیک 2020 توکیو مردادماه سال آینده برگزار می گردد. پیش از این رویداد هم رقابت های انتخابی باقی مانده در رشته های مختلف برگزار می گردد تا تکلیف سهمیه های توزیع نشده تعیین گردد. بر همین اساس بعضی رشته ها متقاضی شروع اردوهای خود شده اند مانند کشتی که طبق تقویم اتحادیه جهانی باید آذرماه در مرحله دوم رقابت های کسب سهمیه شرکت کند یا کاراته که مسابقات گزینشی آن اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می گردد.

با توجه به طرح این درخواست ها، فاصله کمتر از یک سال تا المپیک و لزوم استفاده از این زمان اندک باقی مانده مسئولان مربوطه در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای شروع اردوها دست به کار شده اند تا حداقل بتوانند در رشته های انفرادی و کم برخورد اردوی ورزشکاران و رشته های المپیکی را شروع نمایند.

برای این منظور کمیته ملی المپیک با انجام اقدامات بازسازی و بهسازی لازم، شرایط ایده آل برای اردوی شبانه روزی ملی پوشان در آموزشگاه ملی المپیک را مهیا نموده است. این کمیته تاکید دارد که برای شروع تمرینات ورزشکاران و اسکان آنها در این آموزشگاه آمادگی کامل دارد البته به شرط داشتن مجوز لازم.

بر همین اساس و طبق توافق اجرا شده قرار است این موضوع به وسیله نمایندگان ورزش در ستاد ملی مبارزه با کرونا از جمله مهدی علی نژاد معاون توسعه وزارت ورزش در این ستاد مطرح گردد تا با اخذ مجوز لازم، هر چه زودتر استارت اردوهای المپیکی زده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمیته المپیک ووزارت ورزش برای اردوی المپیکی ها دست به کار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته المپیک ووزارت ورزش برای اردوی المپیکی ها دست به کار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید