750 هزار هکتار از منابع طبیعی لرستان تحت پوشش عملیات آبخیزداری

به گزارش وبلاگ شریان، معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: 750 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان لرستان طی سال های اخیر تحت پوشش عملیات آبخیزداری نهاده شد.

750 هزار هکتار از منابع طبیعی لرستان تحت پوشش عملیات آبخیزداری

حسن وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز آدینه در آیین روز روستا و عشایر که در روستای تقی آباد بخش زاغه برگزار گردید اظهار کرد: بر اساس نتیجه ارزیابی هایی که در مجموعه سازمان منابع طبیعی کشور انجام و پروژه های شاخص استان ها انتخاب شد لرستان در بسیاری از مباحث مربوط به منابع طبیعی جزو استان های پیش رو می باشد.

وحید گفت: عدم اجرای طرح های آبخیزداری یکی از معضلات و مسائل زیست محیطی لرستان بوده است که طی سال های اخیر با برنامه های هدفمند و اساسی بیش از 750 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان تحت پوشش عملیات آبخیزداری نهاده شد.

او اعلام کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی لرستان نیازمند آبخیزداری می باشد که سال گذشته عملیات آبخیزداری در بیش از 25 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان انجام و امروز به عنوان یک پروژه شاخص افتتاح شد، اما امید می رود سطح آبخیزداری استان 2 برابر افزایش یابد.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: در راستای دستور رییس جمهور مبنی بر مردمی کردن دولت در سطح روستاها، پروژه های آبخیز متعددی وجود دارد و این اختیار به ادارات کل منابع طبیعی استان ها داده شده است که بتوانند شرکت های فراگیر را تشکیل و به آن ها رتبه دهند.

وی اظهار کرد: برداشت 25 درصد علوفه از عرصه های منابع طبیعی سبب ایجاد مسائل زیست محیطی شده بعلاوه یکی از مهمترین مسائل موجود در حوزه منابع طبیعی، فرسایش خاک است.

وحید ادامه داد: با توجه به معضلات زیست محیطی کشور همانند سیلاب، خشکسالی، تغییر اقلیم، خشکیدگی جنگل و فرسایش سالانه 16 تن خاک در هکتار، اما عملا انسجام بخشی در برنامه های سازمانی وجود ندارد به همین منظور دستورالعمل مدیریت جامع حوزه آبخیز صادر شده است.

او گفت: انسجام بخشی سازمانی در پروژه های دولت اجرا می گردد که در این راستا جذب مشارکت مردم لازم است تا بتوانیم مدیریت عرصه های منابع طبیعی را به این قشر واگذار کنیم.

در این آیین، 11 پروژه آبخیزداری با اعتبار 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در سطح 25 هزار هکتار عرصه های ملی لرستان افتتاح شد.

بعلاوه 313 طرح عمرانی و مالی روستایی لرستان باحضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور، با 18 هزار و 370 میلیارد ریال و سه هزار 800 فرصت شغلی افتتاح شد.

وبلاگ شریان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "750 هزار هکتار از منابع طبیعی لرستان تحت پوشش عملیات آبخیزداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "750 هزار هکتار از منابع طبیعی لرستان تحت پوشش عملیات آبخیزداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید