اتصال هزار و 129واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز

به گزارش وبلاگ شریان، مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: تا به امروز هزار و 129 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

اتصال هزار و 129واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز

احمد فعله گری رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: موضوع مهم و حساسی که اکنون مورد توجه است، این است که گاز طبیعی افزون بر اینکه حدود 75 درصد سبد انرژی در داخل کشور را تشکیل می دهد، به عنوان خوراک در برخی صنایع، مانند صنعت پتروشیمی، برای تولید اوره و آمونیاک، همچنین تولید محصولات پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دوگانه گاز طبیعی به عنوان سوخت و خوراک صنایع، نقش محوری گاز در صنعت را برجسته تر می سازد.

او با اشاره به اینکه یک هزار و 828 واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، اضافه نمود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده 50 میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با گازدار شدن هزار و 129 واحد صنعتی در مصرف سالانه 45 میلیون و 140 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با گازرسانی به 1129 واحد صنعتی 89 درصد حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت های مایع محقق شده، گفت: با تحقق اهداف پیش بینی شده سال جاری، گام های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی خواهد شد و حجم جایگزینی به 91 درصد خواهد رسید.

او در ادامه سخنانش بهره مندی واحد های صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و گفت: در سال جاری تعداد 149 واحد تولیدی و صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند که 59 مورد آن را واحد های جدیدالاحدث تشکیل می دهد.

فعله گری در انتها گفت: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحد های صنعتی فعال است تا انتها سال چاری تعداد 120 واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی متصل می شوند.

وبلاگ شریان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتصال هزار و 129واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال هزار و 129واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید