اردیبهشت، برترین ماه برای سفر به آبشار زرد لیمه

به گزارش وبلاگ شریان، پایین دره ای که آبشار بالای آن قرار گرفته است، منطقه ای گرمسیری محسوب می گردد که برای قشلاق، عشایر از آن استفاده می نمایند و بالای دره که هوایی سرد دارد، ییلاق عشایر است.

اردیبهشت، برترین ماه برای سفر به آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه از جاذبه های طبیعی دست نخورده استان چهارمحال و بختیاری است که بسیاری آن را نمی شناسند. سرازیر شدن آب در میان جنگل های سرسبز بلوط در فصل بهار، فضایی رویایی و باشکوه را در این مکان خلق می نماید که کمتر جایی شبیه آن است. این آبشار زیبا در شهرستان اردل و در بین کوه های زاگرس، انتهای دره لیمه واقع شده است و رودخانه بازفت از کنار آن عبور می نماید. با وبلاگ شریان همراه باشید.

راستا دسترسی به آبشار زرد لیمه

این آبشار جزو بزرگ ترین و عریض ترین آبشارهای ایران با عرض 65 و ارتفاع 40 متر است. راستا دسترسی به آنجا راحت نیست. برای دسترسی به آبشار، باید از صخره ها بالا بروید و راهی پر پیچ و خم را بپیمایید. صعب العبور بودن راستا دسترسی به آبشار، یکی از دلیل های بکر ماندن این منطقه است.

دیدنی های آبشار زرد لیمه

طبیعت اطراف آبشار در فصل بهار، بسیار زیبا و چشم نواز است. علاوه بر آبشار زیبای این منطقه که بسیار پرآب و خوش صدا است، خودنمایی پوشش سرسبز جنگل های بلوط در اطراف آبشار، زیبایی غیرقابل وصفی دارد. این جنگل های رویایی، بعد از جنگل های شمال، دومین منبع طبیعی جنگلی ایران، به شمار می فرایند. علاوه بر گستره جنگل های بلوط، درختان صنوبر و بادام وحشی نیز در این منطقه بسیار گسترده هستند.

پلکان اشکانی

علاوه بر جنگل های سرسبز، کوهستان های مرتفع و رودخانه زیبای منطقه، یک اثر تاریخی باستانی معروف به پلکان اشکانی در این طبیعت زیبا خودنمایی می نماید که بسیار تماشایی است. اگر علاقه مندید پل زیبای خداآفرین، پلکان اشکانی و حجاری های منطقه را ببینید، باید ساعت ها صخره نوردی و پیاده روی کنید.

تجهیزات مورد احتیاج

برای بازدید از این مکان، باید ساعت ها پیاده روی کنید؛ لازم است که تجهیزات لازم را همراه داشته باشید. تجهیزاتی چون آب آشامیدنی، کفش مناسب پیاده روی و صخره پیمایی، مواد خوراکی، نوشیدنی های انرژی زا برای برطرف خستگی از مهم ترین وسایلی است که باید همراه خود داشته باشید.

برترین زمان بازدید

آبشار زرد لیمه در منطقه گرراستای استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است؛ بنابراین، فصل بهار، برترین زمان بازدید از آبشار زرد لیمه است. اگر علاقه مندید این منطقه را در اوج شکوه و زیبایی خود ببینید، 15 فروردین تا خاتمه اردیبهشت را برای سفر به آبشار زرد لیمه انتخاب کنید.

برای شناختن آبشارهای بلند ایران، مطلب بلندترین آبشارهای ایران را بشناسید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، لذت سفر با قطارهای گردشگری ایران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "اردیبهشت، برترین ماه برای سفر به آبشار زرد لیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردیبهشت، برترین ماه برای سفر به آبشار زرد لیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید