فصل به فصل با جاذبه بی نظیر طبیعت در ایران و دنیا

به گزارش وبلاگ شریان، جاذبه های بهاری چشم نواز

بهار فصل تغییر و دگرگونی در جهانست. در این فصل تمام طبیعت از رنگ های سفید و خاکستری به رنگ های شاد و زیبا تبدیل می شوند. در بهار طبیعت آنقدر مجذوب کننده می گردد که مردم ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را در این زیبایی ها بگذرانند. با این که در هر نقطه از جهان زیبایی های بهاری بی شماری وجود دارد ولی برخی از آنها چشم نوازتر هستند. برخی از این دیدنی های عبارتند از:

فصل به فصل با جاذبه بی نظیر طبیعت در ایران و دنیا

1. دره اسکاگیت، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

مهم ترین علت معروفیت دره اسکاگیت (Skagit) لاله هایش است. هر ساله در فصل بهار هزاران بازدیدنمایندگان از سراسر دنیا برای دیدن این دره و جشنواره لاله ها به واشنگتن می فرایند. دره اسکاگیت در دامنه های کوه بیکر (Baker) واقع شده و با درآمدن لاله ها به چشم انداز ای چشم نواز تبدیل می گردد. به محض آغاز اردیبهشت، گل ها برای دو هفته شکوفا می شوند و جشنواره ای زیبا همراه با فعالیت های سرگرم نماینده دیگر در این محل برگزار می گردد.

گردشگرانی که به این منطقه سفر نموده اند می گویند این مکان شگفت انگیز است. رنگ ها باورنکردنی زیبا هستند. احساس می کنید در بهشت هستید.

اگر قصد سفر با ماشین به این منطقه دارید، دقت داشته باشید که در زمان جشنواره لاله باید صبح زود به آنجا بروید تا جایی برای پارک پیدا کنید.

2. جشنواره شکوفه های گیلاس، ژاپن

مهم ترین جشن بهاری طبیعت در ژاپن از اواسط فروردین تا اواسط خرداد برگزار می گردد. در این بازه زمانی ساکوراها ابتدا در بخش جنوبی ژاپن شکوفه می دهند و سپس به سمت شمال ژاپن ادامه پیدا می نمایند. این شکوفه های زیبا تمام کشور را در بر می گیرند و زیبایی بی نظیری دارند. برای دیدن این زیبایی ها کافی است به ژاپن بروید، سوار اتوبوس یا قطار شوید و در زیبایی های طبیعت ژاپن سفر کنید. در پارک ها قدم بزنید و از دیدن طبیعت لذت ببرید.

3. Castelluccio، آمبریا، ایتالیا

Castelluccio یکی از مقاصد نو و کشف نشده اما مجذوب کننده بهاری در بخش مرکزی ایتالیا و در Apennines قرار گرفته است. این مکان، تپه ای است که در زمستان برای اسکی استفاده می گردد ولی در بهار با هزاران گل پوشیده شده و زیبایی چشم نوازی دارد.

به راحتی می توانید با اتومبیل تا نزدیکی این محل بروید. ولی برای دیدن دشت باید کمی (حدود 500 متر) پیاده روی کنید تا به دشت برسید و از زیبایی آن لذت ببرید. حتما کفش مناسب بپوشید تا خار و خاشاک به پای شما صدمه نزند.

4. دهکده سوباتان، تالش، ایران

دهکده سوباتان یکی از زیباترین مکان های طبیعی ایران و دنیا است که به علت راستا سخت آن شاید هنوز بین مردم چندان شناخته شده نباشد. سوباتان در ارتفاعات تالش قرار گرفته است و بازدیدنمایندگان ضروری است برای رسیدن به آن از ضلع جنوب غربی کوه از سمت دریاچه نئور (Neur) پیاده بالا بفرایند تا به این دهکده برسند. برترین زمان سفر به سوباتان خرداد است؛ زمانی که شکوفه ها تازه و گل های معطر همه جای این دهکده را می پوشانند.

5. پرووانس (Provence)، فرانسه

پرووانس یکی از دیدنی های طبیعی فرانسه است که در تمام فصول جاذبه دارد ولی در بهار درختان Ménerbes پر از شکوفه می شوند و مزارع اسطوخودوس تمام منطقه را بنفش و زیبا می نمایند. رفتن به پرووانس اصلا سخت نیست. کافی است با اتوبوس یا ماشین به آنجا بروید و از دیدنی های طبیعی این منطقه لذت ببرید.

6. هواسون، کره جنوبی

چشم انداز دریاچه Seryang Je در بهار جادویی است؛ تصویر درختان که در رنگ های مختلف شکوفه پر شده اند در آب زلال منعکس می گردد. علاوه بر این مزارع چای سبز در این منطقه در بهار زیبایی فوق العاده ای دارد.

برای رفتن به هواسون می توانید از اتوبوس، قطار یا هواپیما بهره ببرید. حمل و نقل عمومی در کره جنوبی گران نیست و استفاده از آن آسان است.

7. تنگه رودخانه کلمبیا، شمال غربی اقیانوس آرام، ایالات متحده آمریکا

این تنگه در 130 کیلومتری امتداد رودخانه کلمبیا قرار گرفته است و به تنهایی چشم انداز طبیعی خیره نماینده ای محسوب می گردد. با این حال، تغییر فصل بر مجذوب کنندهیت آن می افزاید. در بهار هزاران گل آفتابگردان در طبیعت بکر تنگه چشم انداز ای چشم نواز ایجاد می نمایند.

8. جاده خلخال به اسالم، ایران

این راستا، جاده ای پر پیچ و خم است که طبیعت استان های زیبا و سرسبز اردبیل و گیلان را به هم متصل می نماید. از ابتدای این جاده حدود 70 کیلومتر، طبیعتی بکر و وحشی، آبشارها، دریاچه ها، دشت های وسیع گل و گیاهان کمیاب را خواهید دید و از آن به بعد دشت و کوه زیبایی خاصی برای جاده رقم می زند.

9. تابستان و جاذبه های طبیعت

تابستان فصل سفرها و گردشگری طبیعت است. بیشتر گردشگران در این فصل سواحل را به عنوان مقصد خود انتخاب می نمایند ولی طبیعت تابستان چیزی فراتر از سواحل و دریاست. با چند مورد از آنها آشنا شوید.

10. کوه Kirkjufell، ایسلند

هوای سرد و وحشی زمستان ایسلند مهم ترین علت برای سفر به این منطقه در تابستان است. در تابستان می توانید برترین منظره ها طبیعت مثل غروب آفتاب را بر فراز آبشار Kirkjufellsfoss و کوه Kirkjufell ببینید. در فصل تابستان محیط و جاده ها خشک تر هستند و دسترسی به راستاها برای پیاده روی در سراسر این طبیعت فراهم است.

11. ویستلر (Whistler)، نمادی از طبیعت کانادا

هر چند که کوه های ویستلر کانادا برای اسکی زمستانی ایده آل هستند، اما تابستان به خاطر دمای هوای مناسب برای کوهنوردی و گردش در طبیعت مناسب است. در تابستان دهکده Whistler پر از گل های وحشی زیبا می شوند که زیباترین تصویر طبیعت در این ناحیه است.

12. آبشارهای ویکتوریا، زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا در مرز زامبیا و زیمبابوه یکی از دیدنی های فوق العاده برای سفر در طبیعت تابستانی است. تابش آفتاب به این آبشار باعث ایجاد رنگین کمان می گردد که زیبایی آن چشم را خیره می نماید.

13. جواهرده، طبیعت معروف ایران

سفر به شمال ایران آن هم در تابستان به خاطر گرما و رطوبت کمی سخت است ولی منطقه ها مانند جواهرده رامسر وجود دارند که دمای آن در روزهای گرم تابستان به طور میانه 12 درجه سانتی گراد است. این منطقه مانند قطعه ای از بهشت است. آبشارهای رویایی و چمنزارهای پر گل آن را منطقه ای مناسب برای سفر در تابستان نموده است.

14. دشت نمارستاق و آبشار دریوک، آمل؛ ایران

دشت نمارستاق در شمال ایران به علت داشتن بلندترین آبشار زمینی ایران به نام دریوک و داشتن منظره ها زیبا معروف است. منظره ها دشت در بهار و تابستان زیبایی خاصی دارد. این دشت در 40 کیلومتری آمل قرار گرفته است و برای رفتن به آنجا باید لوازم پیاده روی به همراه ببرید چون باید حدود یک ساعت پیاده روی کنید تا به طبیعت زیبای نمارستاق برسید.

15. منظره ها زیبای طبیعت پاییزی دنیا

وقتی روزهای گرم تابستان به انتها رسیده است، هوا کم کم رو به سرد شدن می رود اما تا قبل از اولین سوز زمستانی فرصت مناسبی وجود دارد تا از زیبایی های پاییزی طبیعت لذت ببرید. منطقه ها زیادی وجود دارند که طبیعت پاییزی آنها همراه با بازی رنگ ها نفس گیر هستند. با برخی از آنها آشنا شوید.

16. نارا، ژاپن

پاییز در ژاپن به مقدار فصل کوتاه شکوفه های گیلاس بهاری خیره نماینده است. برگ های رنگارنگ پاییزی کل کشور را زیبا می نمایند. اما یکی از زیباترین منظره ها پاییزی دنیا را می توانید در نارا ببینید. کافی است با یک قطار از کیوتو به نارا بروید. پارک بزرگ آن مملو از رنگ است. زیباترین منظره ها پارک را می توانید در راستا های منتهی به مقبره تاموکیاما ببینید. نقاشی زیبای طبیعت که با برگ های قرمز، طلایی و زرد کشیده شده اند.

17. جنگل دین (Forest of Dean)، انگلیس

جنگلی باستانی دین در گلوسترشایر زمانی شکارگاه سلطنتی بود. اما امروزه به منطقه جنگلی حفاظت شده تبدیل شده است. درختان بلوط، راش و شاه بلوط شیرین در فصل پاییز به رنگ های زرد و طلایی تغییر رنگ می دهند و چشم انداز ای خیره نماینده می سازند. به راحتی می توانید پیاده یا با دوچرخه در جنگل دین بگردید. فقط مواظب گرازهای وحشی باشید چون از سال 2006 این مکان به پناهگاه آنها تبدیل شده است.

18. کوه های سفید، نیوهمپشایر، ایالات متحده آمریکا

کوه های سفید نیوهمپشایر مطمئنا یکی از برترین مکان ها برای دیدن طبیعت پاییزی است. در اواسط مهر ماه وقتی روی تپه ها پیاده روی می کنید و برگ های افرا قرمز به زیبایی از شما پذیرایی می نمایند. می توانید با ماشین برای دیدن آبشار Silver Cascade بروید و درختان پاییزی زیبای کنار این آبشار را ببینید.

19. کوه های دندنونگ (Dandenong Ranges)، استرالیا

دامنه های Dandenong در نزدیکی ملبورن یک پارک ملی با زیبایی خیره نماینده است که به زیبایی تزیین شده است. در پاییز این پارک به رنگ های تند و آتشین در می آید که زیبایی آن را چند برابر می نماید. این جنگل و باغ های آن یادبودی از آلفرد نیکلاس هستند.

20. قلعه رودخان، گیلان، ایران

رفتن به قلعه رودخان در فصل پاییز مانند زندگی در افسانه است. قلعه ای که در بلندی بنا شده و با هزاران درخت احاطه شده است. درختان در پاییز با رنگ های زیبای قرمز و نارنجی و زرد چشم انداز ای به این قلعه می دهند که در هیچ جای دنیا نخواهید دید.

این قلعه با مساحتی بیش از شش هکتار در نزدیکی فومن، استان گیلان قرار گرفته است. کافی است پس از عبور از جاده فومن از خروجی قلعه خارج شوید و به سمت دامنه تپه ای بروید که قلعه روی آن قرار گرفته است. البته به این نکته هم توجه کنید که اگر می خواهید زیبایی منظره ها طبیعی را از بالای قلعه ببینید باید از 2000 پله بالا بروید.

21. دشت لوت، ایران

دشت لوت اولین و تنها سایت طبیعی میراث دنیای یونسکو و یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی ایران است. منظره ها خیره نماینده ای ناشی از فرسایش باد در این دشت وجود دارد. سنگ های بزرگ در کنار بلندترین تپه های شنی دنیا منظره ها ایجاد نموده اند که با منظره ها سیارات دیگر مانند مریخ مقایسه می گردد. در حقیقت دشت لوت نمونه ای استثنایی از فرایندهای زمین شناسی در حال اجرا است.

از دیگر نکات برجسته دشت لوت، بیابان های سنگی وسیع است که خصوصا در هنگام طلوع و غروب خورشید به خصوص در پاییز منظره ها باورنکردنی ایجاد می نمایند.

22. طبیعت زیبای زمستانی در دنیا

هنگامی که زمستان فرا می رسد ناخودآگاه گرایش به این داریم که در کنج گرم خانه خود بمانیم ولی در سراسر دنیا دیدنی هایی طبیعی زمستانی وجود دارند که نباید از دست داد. با برخی از آنها آشنا شوید.

23. پارک ملی پلیتویس (Plitvice National Park)، کرواسی

پارک ملی پلیتویس چشم انداز ای فوق العاده دارد. 16 دریاچه زیبا با آب های فیروزه ای که در پی هم قرار دارند و آب هر کدام به شکل آبشاری درون دیگری می ریزد. در زمستان این چشم انداز زیبا منجمد شده و زیباتر هم خواهد شد. این چشم انداز فراموش نشدنی است.

24. Abisko، لاپلند (Lapland)، فنلاند

Abisko در لاپلند تابستانی با 24 ساعت روشنایی روز دارد ولی در زمستان برای چند هفته خورشید در آن طلوع نمی نماید و در تاریکی شب غوطه ور است. اما این تاریکی چیزی از جاذبه های آن کم نمی نماید. این مدت برترین زمان برای دیدن شفق قطبی است که در آسمان می درخشد.

25. هالشتات (Hallstatt)، در طبیعت اتریش

هالشتات یک دهکده کوچک در کنار دریاچه در اتریش است که جزئی از میراث دنیای یونسکو به شمار میرود. هنگامی که کوه سالزبورگ در نزدیکی این دهکده از برف پوشیده می گردد؛ می توان این روستا را زیباترین دهکده طبیعی در دنیا دانست.

26. پرتیو مورنو گلاسیر، آرژانتین

این یخچال طبیعی یک مکان محبوب توریستی است که در پارک ملی Los Glaciares واقع شده است، یکی از سه یخچال طبیعی Patagonian است که در حال وسعت گرفتن است. در انتهای شمالی یخ غول پیکر، یک غار یخچالی وجود دارد که گردشگران برای بازدید آنجا می فرایند.

27. دریاچه زریوار، مریوان، ایران

در فصل زمستان طبیعت کردستان پر از برف است و همین، علت جذب گردشگران برف دوست به این منطقه می گردد. در شهرستان مریوان دریاچه زریوار یکی از جاذبه های طبیعی و خاص ایران قرار گرفته است. این دریاچه در زمستان یخ می زند و چشم انداز ای زیبا به وجود می آورد که بسیاری برای دیدنی این زیبایی به مریوان می فرایند. البته یخ دریاچه چندان قطور نیست و تنها می توانید از دور آن را دیدن کنید و امکان راه رفتن روی آن وجود ندارد.

28. آبشار شیخ علیخان، کوهرنگ، ایران

آبشار شیخ علیخان یکی از زیباترین منطقه ها گردشگری کوهرنگ در کنار روستای شیخ علیخان است. این آبشار در زمستان قندیل می بندد و چشم انداز ای بی نظیر به وجود می آورد که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

سخن انتهای درباره طبیعت ایران و دنیا

این موارد تنها بخش کوچکی از زیبایی های طبیعت دنیا است. تعداد این زیبایی ها آنقدر زیاد است که در یک مطلب قابل نام بردن و توصیف نیستند.

منظره ها طبیعی را می توانید در هر فصلی ببینید. نمی توان زمان مشخصی برای آن مشخص کرد. برخی از این منطقه ها در هر فصلی از سال زیبایی خاص خود را دارند.

ضمناً از قلم نیاندازید اگر می خواهید از دیدن طبیعت لذت ببرید باید سختی های سفر را تحمل کنید. برخی از این دیدنی های طبیعی در منطقه ها دور از دسترس قرار دارند. پس از قلم نیاندازید که حتما تجهیزات کافی مثل کوله پشتی، لباس گرم، عینک آفتابی، کلاه، لوازم یاری های اولیه و هر آنچه که جزو ضروریات برای شماست، با خودتان ببرید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "فصل به فصل با جاذبه بی نظیر طبیعت در ایران و دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل به فصل با جاذبه بی نظیر طبیعت در ایران و دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید