این بازارهای توکیو را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ شریان، زمانی که نام توکیو به میان می آید اولین چیزی که به ذهنمان می رسد خرید کردن است. کالاهای رنگارنگی که در مراکز خرید و مغازه ها وجود دارند باعث می شوند تا ساعت ها سرگرم و در بازارها مشغول باشید بدون آنکه متوجه گذر زمان شوید. اگر قصد سفر به توکیو را دارید با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا بعضی از برترین بازارهای توکیو را به شما معرفی کنیم.

این بازارهای توکیو را از دست ندهید

برترین بازارهای توکیو

بازار تاکشیتا دوری

استایل خیابانی معروف هاراجوکو از این خیابان شروع شد. تاکشیدادوری از ایستگاه هاراجوکو و میجی میدوری عبور می نماید و در واقع تقاطعی است که انواع استایل های خیابانی ژاپن را می توانید در آن ببینید. در این خیابان که تنها مخصوص عابرین پیاده است، انواع مغازه های خاص با استایل های منحصربه فرد مانند پانک و لباس های کاستیوم یا نمایشی را می توانید ببینید. این بازار در اواخر هفته بسیار شلوغ می شود اما حتما ارزش یکبار تماشا را دارد.

فلی مارکت موتتاینای

فلی مارکت یا بازار فروش اجناس مقرون به صرفه قیمت در چند سال اخیر در ژاپن محبوبیت زیادی به دست آورده است. بعضی از این بازارها به وسیله مردم محلی، شوراهای بازیافت یا سازمان های مدنی برپا می شوند. فلی مارکت موتتاینای بازاری است که مردم توکیو و هر سال انتظار آن را می کشند. در این بازار بیشتر لباس های دست دوم به فروش می رسد. برپانمایندگان این بازار هدف خود را کاهش ضایعات می دانند. در این بازار بعلاوه می توانید کتاب، سی دی و دی وی دی هایی را با کیفیت خوب پیدا کنید.

بازار ماهی تسوکیجی

بازار ماهی تسوکیجی بزرگ ترین بازار غذاهای دریایی و باز برترین بازارهای توکیو است. از اصلی ترین جاذبه های این بازار، بازار نزدیک ساحل یا (Outer Market) است. زیرا در آنجا غذاهای دریایی را به صورت تازه و با قیمتی مناسب می توانید بخرید. پارک یویوگی توکیو

بازار خیابان ناکامیسه

این بازار که به معبد سنسوجی می رسد یکی از قدیمی ترین و برترین بازارهای توکیو مراکز خرید در ژاپن محسوب می شود. از سال 1688 تا سال 1735 کمیسیون ویژه ای به افرادی داده می شد که مغازه های خود را در اطراف معبد باز نمایند تا به این وسیله به بازدید نمایندگان خدمت رسانی نموده باشند. بازار ناکامیسه دارای حدود 90 مغازه است که انواع سوغاتی های ژاپنی که قدمت بعضی از آنها به دوران ادو باز می شود را به فروش می رسانند. در این بازار لباس ها و کفش هایی با قیمت های مناسب هم پیدا می شوند. بعلاوه می توانید خوراکی های سنتی ژاپنی را که مخصوص فستیوال ها هستند هم امتحان کنید. خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

آمه یا یوکوچو

آمه یا یوکوچو کوتاه شده کلمه آمه یوکو به معنی کوچه شکلات فروشی است. این بازار پر انرژی و رنگارنگ در منطقه اونئو در شهر توکیو واقع شده است. این بازار در ابتدا یک بازار سیاه بود که در دوره پس از جنگ دنیای دوم شکر و سیب زمینی شیرین در آن به فروش می رسید. امروزه در این بازار همه چیز برای خرید می توانید پیدا کنید؛ از لباس، کفش، ماهی، گوشت و محصولات کشاورزی گرفته تا تجهیزات ورزشی گلف، دی وی دی انیمه های ژاپنی، غذا و غیره. به علاوه رستوران های زیادی در این بازار پیدا می شوند که می توانید برای صرف غذا و نوشیدنی به آنها بروید.

نمایشگاه غذای توکیو

این نمایشگاه در زیرزمین فروشگاه توکیو تویوکو قرار گرفته است. در این نمایشگاه غرفه های غذایی وجود دارد که شیرینی ها، شکلات، نوشیدنی ها و غذاهایی از سراسر دنیا را به فروش می رسانند. این نمایشگاه به عنوان نمایش غذاها هم شناخته می شود و یکی از بزرگ ترین بازارها با تنوع زیادی از محصولات است. خیلی از غرفه ها به رستوران خاصی مربوط هستند و بعضی دیگر فقط مخصوص غذاهای بیرون بر هستند. با این حال در بعضی دیگر از غرفه ها جای کوچکی برای نشستن است که می توانید غذای خود را در همان جا میل کنید. خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما

بازار خیابانی بورو ایچی

قدمت این بازار به 430 سال قبل باز می شود و برای افرادی که در پی خرید کیمونو، اسباب بازی و ساعت های قدیمی و عتیقه و دیگر وسایل قدیمی هستند، مکان بسیار مناسبی است. با رفتن به این بازار قدیمی نه تنها می توانید اجناسی خاص و منحصربه فرد را بخرید، بلکه می توانید در بعضی از فعالیت های سنتی و فرهنگی هم شرکت کنید. در دهه 1570 که این بازار به تازگی باز شده بود به عنوان یک بازار آزاد فعالیت می کرد. در آن موقع مالیات در این بازار برداشته شد تا به اقتصاد کشور ژاپن یاری کند. اکنون دو رویداد سالانه در پانزدهم ماه دسامبر و شانزدهم ماه ژانویه برگزار می شوند که بیش از 700 فروشنده را به این نقطه جذب می نماید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "این بازارهای توکیو را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بازارهای توکیو را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید