حدود 16 ایستگاه در خط دو متروی اصفهان در حال احداث است

به گزارش وبلاگ شریان، شهردار اصفهان گفت: در طول یکسال گذشته شاهد چهارمین ورود دستگاه حفار به ایستگاه های خط دو متروی اصفهان هستیم که نشان می دهد سرعت کار عوامل مؤثر در احداث مترو قابل قبول بوده است.

حدود 16 ایستگاه در خط دو متروی اصفهان در حال احداث است

علی قاسم زاده امروز در برنامه رادیویی سلام اصفهان، با اشاره به روند پیشرفت حفاری در خط دو متروی اصفهان، گفت: یکی از مسائل مهم کلان شهر ها از جمله اصفهان، حمل ونقل و ترافیک شهری است، از این رو تمرکز ما در بودجه 1401 حمل ونقل عمومی بوده است.

او با بیان اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته (بیست وهفتم مهرماه) TBM به ایستگاه شاهد واقع در خیابان لاله رسید و یکی دیگر از ایستگاه های خط دو متروی اصفهان به تونل در حال حفاری این خط پیوست، شرح داد: در طول یکسال گذشته شاهد چهارمین ورود دستگاه حفار به ایستگاه های خط دو متروی اصفهان هستیم که نشان می دهد سرعت کار عوامل مؤثر در احداث مترو قابل قبول بوده است.

شهردار اصفهان افزود: در حال حاضر حدود 1500 نفر در دو شیفت کاری زیر زمین این شهر مشغول فعالیت هستند؛ حتی گاهی فعالیت به صورت سه شیفت انجام می شود تا هر چه سریع تر خط دو متروی اصفهان آماده بهره برداری شود.

او اعلام کرد: حدود 16 ایستگاه در خط دو متروی اصفهان در حال احداث است و دستگاه های حفار از دو جبهه کاری به سمت همدیگر در حال حرکت است که امیدواریم هر چه زودتر خط دو متروی اصفهان را وارد مدار خدمت به شهروندان کنیم.

قاسم زاده گفت: در حال حاضر خط یک مترو که زمانی مورد توجه شهروندان نبود، روزانه 100 هزار مسافر را جابه جا می کند و تصور اینکه در صورت نبود مترو جابه جایی 100 هزار مسافر در سطح شهر چه شرایط ترافیکی ایجاد می کرد، نشان می دهد که تا چه میزان احداث مترو مهم و ارزشمند است.

او با اشاره به تأمین منابع مالی احداث مترو، اظهار کرد: شهرداری بخشی از منابع مالی خط دو متروی اصفهان را از محل دریافتی شهروندان پرداخت می کند و بخشی دیگر کمک های دولتی است که از طریق اوراق مشارکت به حمایت زیرساخت های حمل ونقل می آید که امیدوارم دستگاه های مؤثر در وصول سهم کمک دولت، همت بیشتری داشته باشند تا در ایجاد خدمات زیرساختی برای قطار شهری تسریع کنند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: کمک های دولتی به حساب شهرداری واریز شده است، لذا انتظار می رود بعضی از دستگاه هایی که باید مجوز لازم را برای برداشت آن و هزینه در مترو صادر کنند، سریع تر اقدام کنند که امیدوارم دست به دست هم دهیم و در یک همگرایی هر چه سریع تر راستا حمل ونقل عمومی را برای شهروندان هموار کنیم.

او با اشاره به ارائه کارت منزلت شهروندی برای مشمولان این طرح که جانبازان بالای 25 درصد، معلولان، بازنشستگان، سالمندان بالای 65 سال، زنان سرپرست خانوار، بیماران خاص و مادرانی که فرزند سوم آن ها از سال 1400 به بعد به دنیا آمده اند هستند، شرح داد: این طرح مرحله اولیه ثبت نام از طریق مراجعه به درگاه https://profile.isfahan.ir داشت، برای افرادی که مدارک خود را در این سامانه کامل کردند به تدریج کارت های منزلت صادر و کارت از طریق پست به نشانی ثبت شده در سامانه، ارسال می شود.

وبلاگ شریان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حدود 16 ایستگاه در خط دو متروی اصفهان در حال احداث است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 16 ایستگاه در خط دو متروی اصفهان در حال احداث است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید