عراقچی: بحث گام به گام مدت هاست کنار گذاشته شده، تعامل بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت خبرنگاران

به گزارش وبلاگ شریان، معاون وزیر خارجه بعد از دیدارش با گروسی گفت که تعامل بین ایران و آژانس درباره موضوعات مورد اختلاف و سؤالاتی که وجود دارد، ادامه خواهد یافت و اضافه نمود: بحث گام به گام مدت هاست کنار گذاشته شده است.

عراقچی: بحث گام به گام مدت هاست کنار گذاشته شده، تعامل بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ شریان، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در وین با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و مصاحبه کرد، در سرانجام این دیدار در گفت وگویی بیان کرد که دیدار خوبی با گروسی داشته است.

وی اضافه نمود: ما در جریان مذاکراتی که الان در حال اجرا است، زمانی به جمع بندی برسیم، وظایفی هم برای آژانس وجود دارد که بتواند وظایفش را به خوبی انجام دهد و لازم بود ایشان را در جریان آخرین شرایط مذاکرات قرار دهم و هماهنگی بیشتری بین ما به وجود بیاید برای زمانی که ضروری است آژانس ورود پیدا نموده و نقش خودش را ایفا نماید.

معاون وزیر خارجه همچنین گفت که با گروسی درباره مسائل دیگری که بین ایران و آژانس وجود دارد و بعضی سؤالات که از قدیم مانده، درباره این ها هم یک هماهنگی اجرا شده است.

تعامل بین ایران و آژانس درباره موضوعات مورد اختلاف و سؤالاتی که وجود دارد، ادامه خواهد یافت

عراقچی اعلام نمود: تعامل بین ایران و آژانس درباره موضوعات مورد اختلاف و سؤالاتی که وجود دارد، ادامه خواهد یافت و اطمینان داریم در یک تعامل سازنده اگر حسن نیت داشته باشد این مسائل می تواند حل و فصل گردد و ما برای همواره این مسائل را کنار بگذاریم.

وی همچنین اعلام نمود که همکاری های ایران و آژانس جریان دارد و اضافه نمود: هم همکاری های مربوط به عملیات راستی آزمایی آژانس می گردد و هم همکاری هایی که مربوط به یاری های فناوری و تکنولوژیک آژانس در حوزه های مختلف به ایران می گردد، ادامه دارد. حتی در خصوص ویروس کرونا آژانس همکاری با ایران داشت و درباره تجهیزات مورد لزوم یاری هایی را صورت داد.

لازم به ذکر است رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین درباره نشست های جاری در وین گفت: ظرف دیروز و امروز کارگروه هایی که در حوزه تحریم ها و هسته ای ایجاد شد به صورت فشرده کار کردند و کارشناسان همه کشور ها دخیل و درگیر بودند و مسائل را خیلی جامع مدنظر قرار دادند. هدف آن ها تنظیم اقداماتی است که دو طرف باید در یک مرحله انجام دهند.

عراقچی توضیح داد: بحث گام به گام، اقدامات اولیه و اقدامات میانی و ... مدت هاست که کنار گذاشته است. کاری که ما الان انجام می دهیم طبق مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران بر این مبنا است که درباره برداشته شدن یک جای تحریم ها به صورت دقیق مذاکره می کنیم، چه تحریم هایی و چگونه و تعیینات آن ها همه باید دقیق تعیین گردد و درباره همه این ها کارگروه انجام می دهد که وقتی آماده و توافق شد که این تحریم های باید برداشته گردد که از نظر ما شامل همه تحریم های برجامی و همه تحریم های دوران ترامپ می گردد آماده می گردد که یک جا صورت می گیرد.

وی گفت: فردا یک جمع بندی خواهیم داشت و بعد از آن تصمیم داریم چند روزی را تنفسی بدهیم و ما هم به تهران برمی گردیم مشورت های بیشتری را در تهران انجام می دهیم و ظرف هفته های آینده مجدد به وین باز می گردیم و ممکن است لازم باشد چند بار این کار صورت بگیرد.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عراقچی: بحث گام به گام مدت هاست کنار گذاشته شده، تعامل بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: بحث گام به گام مدت هاست کنار گذاشته شده، تعامل بین ایران و آژانس ادامه خواهد یافت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید