علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به یاری همه احتیاج دارم؛ پای جوان گرایی ایستاده ام

به گزارش وبلاگ شریان، تهران (پانا) - سرمربی نو تیم ملی فوتسال ایران از شروع فرایند جوان گرایی در تیم ملی در انتخابی جام ملت های آسیا اطلاع داد.

علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به یاری همه احتیاج دارم؛ پای جوان گرایی ایستاده ام

وحید شمسایی در گفت وگو با پانا، درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: فوتسال ایران سال هاست که با پستی و بلندی های زیادی روبه رو شد تا بالاخره توانست به جایگاه خودش که سومی دنیا بود برسیم. یادم می آید صادق دروگر در مقطعی لوزانو سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا را به ایران آورد تا به عنوان مدرس در کلاس های مربیگری آموزش دهد، او آن زمان به ما گفت فاصله فوتسال ایران با برزیل و اسپانیا فقط ده سال است.

وی ادامه داد: فوتسال در ایران با سرعت زیادی پیشرفت کرد مربیان زیادی هم در تمامی این سال ها کوشش کردند؛ دوره تحول با حسین شمس و سومی دنیا را در سال 2016 تجربه کردیم، از آن طرف حذف زودهنگام از جام دنیای و جام ملت های آسیا که فوتسال ایران ناکام شد را دیدیم. بنابراین ما باید تمام کوشش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم فوتسال را به روزهای اوج خود برگردانیم. من هم با توجه به مسئولیت جدیدی که گرفتم تمام کوششم را به کار می گیرم تا شرایط فوتسال بهتر از همواره گردد. ما باید ساختار مناسب را پیدا کنیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان بیان کرد: من از همان ابتدا که صحبت حضورم در تیم ملی شد از رئیس فدراسیون فوتبال هم خواستیم که آینده نگر باشیم و برنامه محور کار کنیم. در سال های گذشته جوانانی به تیم ملی اضافه شدند که نتیجه اش را در سال 2016 دیدیم و سومی دنیا نصیب فوتسال ایران شد. الان هم باید همین کار را انجام دهیم. فوتسال ایران احتیاج به پوست اندازی دارد؛ بازیکنانی که الان در ترکیب تیم هستند جزء برترین ها هستند که زحمت زیادی هم کشیده اند اما این یک واقعیت است که تیم ملی به جوانگرایی احتیاج دارد. ما باید اولویتمان تیم زیر 19 سال باشد و حتی اگر یک جام دنیای را هم از دست دادیم؛ اتفاق بدی نیست چرا که به جای آن آینده ازآن ما خواهد بود. اگر طبق آینده نگری و با برنامه ریزی پیش برویم پنج تا هشت سال دیگر بر بام دنیا ایستاده ایم.

شمسایی تاکید نمود: خوشبختانه فدراسیون هم از پشتوانه سازی حمایت کرد و این جای خوشحالی دارد. از زحمات مربیان گذشته به ویژه محمد ناظم الشریعه تشکر می کنم. تیم ملی با او توانست به سومی دنیا برسد که کار بسیار ارزنده ای بود. امیدوارم ما هم بتوانیم با پشتوانه سازی اتفاقات خوبی در فوتسال ایران رقم بزنیم.

وی در خصوص دستیارانش در تیم ملی بیان کرد: قطعا به همراهی و یاری دیگران احتیاج داریم. قرار است یک تمرین دهنده از اسپانیا یا برزیل به تیم اضافه شوند که مذاکراتی هم داشتیم. شهاب الدین سفال منش که در کانادا زندگی می نماید و مصطفی نظری که برترین دروازه بان دنیا بود، را کنار خودمان می آوریم. افرادی باید در کنار ما باشند که با تمام وجود و باانگیزه کار نمایند علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به یاری همه احتیاج دارم. از همه بزرگان فوتسال که شاگردی آن ها را نموده ام برای قبول این مسئولیت رخصت گرفتم امیدوارم از این پس بتوانم با تمام توان کار کنم و البته منابع اقتصادی هم در حد و مقدار تیم ملی برای ما تامین گردد. ما راستا سختی را پیش رو داریم؛ همواره در هر تیمی جوانگرایی کاری سخت و سخت است، به هر حال بازیکنانی که سال ها کنار هم بودند باید جای خود را به بازیکنان جوان تر بدهند و این اتفاق در هر رشته ورزشی رقم می خورد. یک روز هم من از تیم ملی خداحافظی کردم و جای خودم را به بازیکنان جوان تر دادم و حالا به نوبت این قطار که در حرکت است به بازیکنان باتجربه می رسد. با این حال نگران نیستم و پای این راستا سخت ایستاده ام.

شمسایی در خاتمه گفت: من زمانی که برای نخستین بار به عنوان سرمربی در لیگ حضور پیدا کردم کارم را با تیم دبیری آغاز کردم که یادم می آید آن زمان قهرمان ایران شدیم؛ از آن زمان به بعد باشگاه ها به مربیان جوان اعتماد کردند. بنابراین من هم پای بازیکنان جوان می ایستم تا نسلی تازه نفس و جوان در تیم ملی فوتسال بسازیم. همانطور که گفتم جوانگرایی در فوتسال ایران و باشگاه ها رخ نداده و ناظم الشریعه هم به خوبی به این موضوع اشاره نموده است. درهای تیم ملی روی همه باز است؛ من بازی های لیگ دسته اول را هم می بینم؛ مسابقات لیگ برتر فوتسال هم 13 اسفند به خاتمه می رسد و دور انتخابی جام ملت های آسیا را در فروردین ماه سال 1401 پیش رو داریم. باید برنامه ریزی درستی صورت بگیرد و براساس الگو و اصول پیش برویم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به یاری همه احتیاج دارم؛ پای جوان گرایی ایستاده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علامه نیستم و برای سرمربیگری تیم ملی به یاری همه احتیاج دارم؛ پای جوان گرایی ایستاده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید