قطع فیبردریایی بین الملل و ایجاد اختلال در اینترنت

به گزارش وبلاگ شریان، صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تبادل نظر با خبرنگاران، در خصوص قطع و وصلی ارتباط اینترنت کاربران و کاهش کیفیت دسترسی طی روزهای اخیر گفت: قطعی کابل دریایی شرکت ارتباطات زیرساخت در راستا جنوب، در این حوزه مشکلاتی ایجاد نموده است که امیدواریم در هفته آینده با حل این مشکل، شاهد دسترسی بهتر به ظرفیت پهنای باند باشیم.

قطع فیبردریایی بین الملل و ایجاد اختلال در اینترنت

وی گفت: این قطعی مربوط به ارتباطات بین الملل است و ترمیم کابل به وسیله شرکت خارجی ارائه دهنده خدمات، زمان بر است.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: ممکن است بعضی اختلالات مقطعی در شبکه اینترنت در ساعات پیک مربوط به قطعی این ظرفیت پهنای باند بین الملل باشد. چون در ساعات غیر پیک ترافیک، مسئله ای از لحاظ ظرفیت پهنای باند ندارد و ظرفیت فعلی شبکه زیرساخت بالاتر از حد تقاضا است اما در ساعات پیک ترافیک که مصرف کاربران افزایش می یابد، قطعی کابل دریایی مقداری مسائل ایجاد نموده که امیدواریم هرچه سریع تر مشکل حل گردد.

در همین رابطه امروز شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با تأیید بروز این مشکل بیان کرد: 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات دچار قطعی و اختلال شده است.

سهراب آغ بیات معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در روزهای اخیر به دلیل قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، به اندازه 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل این شرکت از دسترس خارج شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به قطعی به وجود آمده در این جهت دریایی و زمان بر بودن بازیابی مجدد آن، اقدامات فوری جهت تأمین ظرفیت جایگزین از سایر جهتها در دستور کار مهندسان فنی شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته و با کوشش های انجام شده به زودی ظرفیت های تازه جهت تأمین این بخش از ترافیک آماده بهره برداری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قطع فیبردریایی بین الملل و ایجاد اختلال در اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع فیبردریایی بین الملل و ایجاد اختلال در اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید