محصولات میکروبی به یاری پاکسازی آلودگی های نفتی آمده اند

به گزارش وبلاگ شریان، مجری طرح پودر میکروبی جهت برطرف آلودگی های نفتی فاز مایع و جامد درباره پاکسازی آلودگی های نفتی به یاری محصولات میکروبی توضیحاتی ارائه داد.

محصولات میکروبی به یاری پاکسازی آلودگی های نفتی آمده اند

وبلاگ شریان - علی ابوالحسنی گفت: یکی از فناوری های نوین در زمینه پاکسازی آلودگی های نفتی، استفاده از محصولات میکروبی شامل مخلوط پودری میکروارگانیسم های تجزیه نماینده نفت و افزایه های مورد احتیاج آن ها است.

پودر میکروبی تجزیه نماینده آلودگی نفتی مخلوطی از چهار سویه باکتریایی طبیعی بومی منطقه ها نفت خیز ایران، آنزیم ها و بیوسورفاکتانت های میکروبی و مواد مغذی معدنی است که برای زیست پالایی آلاینده های هیدروکربنی نفتی در خاک و آب قابل استفاده است.

مجری طرح پودر میکروبی جهت برطرف آلودگی های نفتی فاز مایع و جامد بیان نمود: این محصول را بسته به محل و نوع آلودگی می توان به صورت پودر پاشی و یا مخلوط با آب با تجهیزات اسپری کردن استاندارد و نازل های آتش نشانی استفاده کرد.

زمان مناسب اثربخشی این محصول بسته به شرایط محیطی یک تا دو ماه بوده که در این مدت قادر است بیش از 80% آلودگی هیدروکربنی خاک را کاهش دهد. حفظ رطوبت خاک به اندازه 40% در دوره اثربخشی لازم است.

ابوالحسنی گفت: محصول مورد نظر در بسته بندی های مختلف قابل تحویل است و در حال حاضر تعداد محدودی از شرکت ها در کشور های پیشرفته دنیا این محصولات را فراوری می نمایند.

در این پروژه علاوه بر بومی سازی دانش فنی فراوری پودر میکروبی باکتری های نفت خوار، توانسته جلوی ارزبری و خروج ارز از کشور را بگیرد. این محصول در مقیاس نیمه صنعتی در حجم 300 کیلوگرم فراوری و در اختیار کارفرما نهاده شد.

با اجرای موفقیت آمیز تست میدانی این محصول در جزیره خارک و بعلاوه در واحد نمک زدایی شرکت ملی منطقه ها نفت خیز جنوب، بازار مصرف گسترده ای برای این محصول در داخل کشور فراهم شده است و امکان صادرات آن به خارج از کشور نیز وجود دارد.

وبلاگ شریان علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "محصولات میکروبی به یاری پاکسازی آلودگی های نفتی آمده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات میکروبی به یاری پاکسازی آلودگی های نفتی آمده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید