میوه های مفید و دارویی برای افراد دیابتی

به گزارش وبلاگ شریان، شما باید در رژیم غذایی خود، میوه ها، سبزی ها، پروتئین ها و دانه هایی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی های اشباع شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و شیرینی ها را کاهش دهید.

میوه های مفید و دارویی برای افراد دیابتی

شما باید در رژیم غذایی خود، میوه ها، سبزی ها، پروتئین ها و دانه هایی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی های اشباع شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و شیرینی ها را کاهش دهید.

برخلاف تصور عمومی، رژیم خاصی برای دیابت وجود ندارد. شما باید در رژیم غذایی خود، میوه ها، سبزی ها، پروتئین ها و دانه هایی که داراری فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان هستند، قرار دهید و مصرف چربی های اشباع شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و شیرینی ها را کاهش دهید.

درواقع این برترین برنامه غذا برای افراد دیابتی محسوب می گردد. مصرف غذا های شیرین، گاهی خوب است تا زمانی که بتوانید آن ها را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید.

خوردن میوه پرتقال به عنوان یک میوه غنی از ویتامین C می تواند برای دیابتی ها کاملاً مفید و ضروری باشد. میوه پرتقال قند زیادی ندارد و کاملاً، طبیعی است. بعلاوه قند موجود در میوه پرتقال کم و شاخص گلوکزی آن پایین است که باعث جذب آهسته قند آن به بدن شده و انسولین خون را تنظیم می­کند.

خوردن میوه پرتقال به صورت روزانه هیچ مسئله ای برای افراد مختلف به وجود نمی آورد. شاخص گلوکز میوه پرتقال بین 31 تا 51 است. روزی یک لیوان آب میوه پرتقال میل کنید، زیرا فاقد فیبر است.

میوه سیب، میوه دیابتی ها است. میوه سیب سرشار از فیبر های محلول، ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند. بعلاوه میوه سیب شامل پکتین هستند که به سم زدایی بدن و حذف مواد مضر یاری می نماید و احتیاج های بدن به انسولین را هم تا 35 درصد کاهش می دهد. میوه سیب در جلوگیری از بیماری های چشمی در افراد دیابتی یاری زیادی خواهد نمود.

شاخص گلوکز میوه سیب بین 30 تا 50 است. میوه سیب در هر فصلی و در هر رنگی وجود دارد. سیب ها طمع های ترش و شیرین دارند و به انواع مختلف می توانید بخورید و سعی کنید آن را باپوست بخورید، زیرا در پوست آن فیبر و آنتی اکسیدان وجود دارد. فیبر موجود در میوه سیب باعث سیری می گردد و گرسنگی را از بین می برد.

آنتی اکسیدان موجود در آن به همراه ویتامین ها، موجب افزایش قوای ایمنی بدن می گردد. علاوه بر این، خوردن میوه سیب به هضم راحت غذا یاری بی شماری می نماید. اگر دیابت دارید، روزی یک عدد میوه سیب مصرف کنید.

میوه گریپ فروت دارای ویتامین C، فیبر محلول و ترکیبی از میوه لیمو و پرتقال است. علاوه بر این ترکیبات تنظیم نماینده قند خون آن را در میان میوه های مناسب برای افراد دیابتی قرار داده است. میوه گریپ فروت، میوه دیابتی ها است.

شاخص گلوکز گریپ فروت 25 است. مصرف روزانه یک عدد میوه گریپ فروت نه تن ها اندازه قند خون را تنظیم نموده بلکه باعث کاهش وزن شما و آب شدن چربی در حفظ سلامت شما می گردد.

میوه کیوی، میوه دیابتی هاست. میوه کیوی باعث کاهش سطح قند خون می گردد. میوه کیوی شامل ویتامین C، E و A، زردینه، پتاسیم و اندازه زیادی بتاکاروتن است که باعث حفاظت از رادیکال های آزاد و بهبود سلامتی بدن می گردد.

میوه کیوی حاوی فیبر و کربوهیدرات است. به کنترل قند خون شما یاری بسزایی می نماید. شاخص گلوکز آن هم بین 47 تا 58 است. روزی یک عدد خوردن میوه کیوی برای کنترل قند خون شما بسیار مناسب است.

میوه آووکادو فیبر بالا و چربی اشباع شده سالمی دارد. میوه آووکادو باعث پایداری قند خون می گردد. این چربی ها سلامت قلب را هم تضمین می نماید. افراد دیابتی در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی هستند. میوه آووکادو مقادیر بالایی پتاسیم دارد که به جلوگیری از نوروپاتی دیابتی که روی اعصاب تأثیر می گذارد، یاری می نماید. میوه آووکادو را به صورت سالاد می توانید به هنگام مبتلا شدن به دیابت میل نمایید.

میوه توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر است که افراد دیابتی می توانند با خوردن میوه توت فرنگی احتیاج های خود را تأمین نمایند. آنتی اکسیدان به حفظ سلامتی یاری شایانی می نماید. شاخص گلوکز آن 40 است.

خوردن میوه توت فرنگی باعث می گردد مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید، سطح قند خونتان ثابت بماند و سطح انرژی تان افزایش پیدا کند. میوه توت فرنگی به عنوان دسر فوق العاده است. اگر دیابت دارید در برنامه غذایی خود میوه توت فرنگی را لحاظ کنید.

میوه گلابی از ویتامین های A، B1، B2، C و E تشکیل شده است و بعلاوه دارای فیبر است که به تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت دستگاه گوارش یاری بسزایی می نماید. ضمناً میوه گلابی کربوهیدرات و کالری کم دارد و شاخص قند خون آن 38 است.

فیبر موجود در میوه گلابی باعث سیری کاذب می گردد. اگر دیابت نوع 2 دارید و انسولین استفاده می کنید میوه گلابی بسیار سودمند و مفید است. مصرف روزانه یک عدد میوه گلابی را از قلم نیاندازید.

: میوه آلو سیاه به کنترل قند خون یاری زیادی می نماید.. این میوه سرشار از آنتوسیانین و الاجیک اسید است و به همین دلیل برای افراد دیابتی بسیار مفید هست. میوه آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات به قند خون یاری فوق العاده ای می نماید.

تشنگی بیش ازحد و مسائل مکرر در ادرار کردن هم که در بین دیابتی ها شایع است به وسیله میوه آلوی سیاه کنترل می گردد. علاوه بر این میوه آلو سیاه، برگ ها و دانه های میوه آلو سیاه هم می توانند برای کنترل قند خون استفاده شوند.

میوه هندوانه تصفیه نماینده کلیه شماست، اما این میوه شیرین و آب دار باوجود شیرینی بالا برای افراد دیابتی عالی است.

قند میوه هندوانه بدن شما را اذیت نمی نماید. میوه هندوانه قند بدن شمارا تأمین می نماید. از طرف دیگر میوه هندوانه مقادیر زیادی آب و مواد معدنی به همراه فیبر دارد که می تواند به سلامتی شما یاری کند. خوردن میوه هندوانه، سیری کاذبی به وجود می آورد که در افراد دیابتی احتیاج آن احساس می گردد.

چند مطالعه ثابت نموده اند که چه طور آب میوه انار می تواند بیماران مبتلا به دیابت را یاری کند. این خاصیت میوه انار به علت توانایی آن برای کاهش کلسترول بد و حذف توده های چربی از شریان ها است. مصرف میوه انار حتی به اندازه کم، می تواند ریسک دیابت را به یاری آنتی اکسیدان های فنولیک کاهش دهد.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "میوه های مفید و دارویی برای افراد دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه های مفید و دارویی برای افراد دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید