هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور برگزار گردید

به گزارش وبلاگ شریان، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور برگزار گردید.

هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور برگزار گردید

ویدا توحدی در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور که در شهرستان شاهرود برگزار گردید، گفت: اکنون تنها متولی بخش صنایع دستی و هنرهای دستی در دنیا، سازمان دنیای صنایع دستی است. باید کوشش کنیم تا قابلیتهای کشور و هنرمندان صنایع دستی خود را در قالب این سازمان بیش از گذشته معرفی کنیم.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه از مهمترین چالش های هنرمندان حوزه صنایع دستی است، اگرچه صنعتگران و هنرمندان این بخش با چالش هایی از این قبیل روبرو اند اما این موضوع مانعی برای عرضه قابلیت ها و استعدادهای هنرمندان نیست و این ظرفیت باید در سطح دنیا خود را نشان دهد.

توحدی با بیان اینکه مهر اصالت ملی ضامن ارتقای کیفی صنایع دستی کشور است، اظهار کرد: مهر اصالت گونه ای از اعطای استاندارد کیفیت و مرغوبیت به محصول صنایع دستی است که مصرف نماینده را نسبت به کیفیت و قیمت محصول مطمئن و هوشیار می نماید و مانع نگرانی اش درباره تقلب یا نداشتن کیفیت می گردد.

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مهر اصالت سبب شده است آثار هنرمندان صنایع دستی در بخش بسته بندی، طراحی و خلاقیت کیفیت بالایی پیدا نمایند.

توحدی ادامه داد: ساختار نو برگزاری برنامه مهر اصالت ملی مطابق با منطقه ها استانی است و هدف آن، تمرکززدایی از ستاد مرکزی است تا توان کارشناسی و داوری تخصصی در این منطقه ها افزایش یابد.

او اظهار کرد: این برنامه که به واسطه ترکیب استانداردهای مهر اصالت بین المللی و تجربه های متخصصان و کارشناسان داخلی قوام یافته است، به وسیله داوران تخصصی که برای حوزه خاص صنایع دستی ایران آموزش دیده اند، انجام می گردد.

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه مهر اصالت ملی که برای تبیین داوری معیارهای خاص صنایع دستی و مقدمه ای برای آمادگی در برنامه مهر اصالت بین المللی شورای دنیای صنایع دستی برگزار می گردد، در شرایط نو و به اقتضای احتیاج روز بازبینی شده است.

برنامه داوری مهر اصالت در سه مرحله استانی، ستادی و ملی برگزار می گردد. هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی به میزبانی استان سمنان و در شهرستان شاهرود با حضور نمایندگان استانهای تهران، قم، سمنان و مرکزی برگزار گردید.

منبع: همگردی

به "هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید