گلستان می تواند به قطب زیورآلات کشور تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ شریان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، گلستان می تواند به قطب زیورآلات کشور تبدیل گردد.

گلستان می تواند به قطب زیورآلات کشور تبدیل گردد

مریم جلالی در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع دستی استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان سرشار از هنرمندان خبره در حوزه صنایع دستی است، اظهار کرد: نام و آوازه صنایع دستی استان گلستان در سطح کشور همیشه مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان آق قلا یکی از شهرستانهای دارای پتانسیل برای رشد و توسعه صنایع دستی است، اضافه کرد: بازارچه صنایع دستی در این شهر باید به بازارچه اصلی و محوری استان تبدیل گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه استان گلستان می تواند قطب زیورآلات کشور گردد، گفت: توصیه ما بهره مندی از توان و دانش نخبگان و دانشگاهیان بومی و استفاده از نوجوانان با هدف کادرسازی است.

جلالی بر ضرورت حمایت مسئولان استان از توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی تاکید نمود و گفت: توسعه صنایع دستی قطعا می تواند به افزایش فراوری ثروت و توسعه گردشگری در استان نیز منجر گردد.

وی ادامه داد: امروزه جهان به صنایع دستی به عنوان یک هنر پیش رو و صنعت مترقی نگاه می نماید و از آن برای توسعه و پیشبرد منافع کشورهایشان بهره می برند.

منبع: همگردی

به "گلستان می تواند به قطب زیورآلات کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلستان می تواند به قطب زیورآلات کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید