10 بازار دنیا که حتما باید آن ها را دید

به گزارش وبلاگ شریان، در ادامه ده بازار مشهور دنیا را معرفی می کنیم که بین گردشگران سراسر دنیا محبوبیت ویژه دارند؛ بازارهایی برای غذاهای خوشمزه و خریدهای شگفت انگیز و همراه شدن با موج جمعیت پیاده.

10 بازار دنیا که حتما باید آن ها را دید

بازار خان الخلیلی، مصر

پیشینه این بازار به سال 1385 میلادی برمی گردد و از مهم ترین جاذبه های قاهره است و گردشگران زیادی به خود جذب می نماید. بازار خان الخلیلی نام خود را از یکی از سلاطین قدرتمند قرن چهاردهم گرفته است. این بازار به به علت صنایع دستی و سوغاتی های شرقی و شگفت انگیزش مشهور است. طرح مارپیچ خیابان های این بازار سنتی، بازارهای قرون وسطایی را برای بازتماشامایندگان بازسازی می نماید. امروزه علاوه بر مغازه ها، قهوه خانه ها، رستوران ها و دکه های غذافروشی هم در سراسر بازار گسترده اند. قهوه خانه ها کوچک و کاملاً سنتی اند و قهوه عربی سرو می نمایند. مسجد الحسینی نیز در بازار خان الخلیلی قرار گرفته است، دانشگاه الازهر و مسجد معروف آن نیز ازا ین بازار چندان دور نیستند.

بازار چاتوچاک، تایلند

این بازار یکی از برترین مراکز خرید بانکوک و به ویژه جهان است که بیشتر مغازه های آن روزهای شنبه و یکشنبه باز می شوند. کالاهای محلی مانند میوه های گرجهتی، سبزیجات، صنایع دستی، نقاشی، سرامیک، پوشاک، لوازم منزل، اسباب بازی و حیوانات خانگی و تقریبا هرچه فکرش را بکنید، در این بازار خریدوفروش می شوند. بازار چاتوچاک در بیش از 14هکتار مساحت، چیزی بین 9000 تا 15000 غرفه را در خود جا می دهد و در زمان برگزاری روزی 000 ,200 نفر از آن بازدید می نمایند و یکی از شلوغ ترین مکان های بانکوک است.

تمپل استریت، هنگ کنگ

این بازار شبانه مشهور در یائوما تِی چیزهای زیادی به خود می بیند. در این بازار همه چیز می توانید پیدا کنید؛ مسابقه با نوابغ محلی شطرنج، مهره چشم نظر، گسترده بزرگ و متنوعی از غرفه های غذایی و طوطی های پیش گو و… . فیلم های گنگستری زیادی در این بازار ساخته شده اند. بازار تمپل استریت در هنگ کنگ فعالیتش را از غروب شروع می نماید و تا سحر ادامه دارد. علت شبانه بودن این بازار نیز کاهش ترافیک برای حضور گردشگران است. این بازار بسیار رنگارنگ است و هر چیزی که فکرش را بکنید در آن پیدا می گردد.

بازار کاشگار، چین

این بازار محلی هم مانند چاتوچاک تایلند روزانه 000 ,200 بازتماشاماینده دارد. در کاشگار شما میتوانید هر چیزی را خریداری کنید و بفروشید، از اسب تا اثاث منزل، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد. همان طور که قابل تصور است، تماشای مردم هم در این بازار خودش یک جور سرگرمی است. بد نیست دور از چشم دیگران یک گوشه بنشینید و از این نمایش هیجان انگیز لذت ببرید. این بازار هر هفته در شمالی ترین بخش شهر برپا می گردد و گفته می گردد بزرگ ترین بازار فضای باز در جهان است و گستره متنوع بی پایانی از قالی، میوه، مهره و سنگ قیمتی و نان و اسب و دام و احشام و… را عرضه می نماید.

بازار چیانگ مای، تایلند

بازار چیانگ مای نیز بازاری شبانه است که بعد از غروب آفتاب باز می گردد و یک طورهایی شهر چانه و تخفیف است. این بازار در خیابانی به طول یک کیلومتر برپا می گردد و با توجه به استقبال افراد محلی و گردشگرانی از سراسر جهان، ترکیب خوش آب ورنگی در آن پدید می آید. در بازار چیانگ مای هرچه بخواهید پیدا می گردد: از دی وی دی فیلم های هالیوودی، پارچه، ابریشم، عینک آفتابی، سنگ های گران قیمت بگیر تا شمشیر و پای مرغ. این بازار یک طورهایی قلب تپنده شهر چیانگ مای تایلند است و میان بومی ها و گردشگران بسیار محبوب است.

کمدن مارکت، لندن

اوایل زمان برپایی اش این بازار آخر هفته ها دایر می شد و حالا پدیده ای هر روزه است که آخر هفته ها حسابی شلوغ می گردد. کمدن مارکت در سراسر خیابان های محله گسترده شده و احتمالا بزرگ ترین اجتماع آدم های عجیب وغریب در جهان است که در هر متر مربع آن دیده می شوند: پانک ها، گوتیک ها، هیپی ها و انواع و اقسام تیپ ها و آدم های متعلق به گروه های مختلف را می توانید در آن ببینید. علاوه بر بخش های مجذوب کننده دیگر، بازار کمدن لاک از قدیمی ترین بخش ها هم در دل این بازار قرار گرفته است که محوطه ای است سنگ فرش شده در مجاورت کانال ریجنت. در این بازار بیش از دویست وپنجاه غرفه ، صنایع دستی آفریقا، آمریکای لاتین و خاور دور را در کنار مواد غذایی مختلف می فروشند. اگر در پی پوتین های معروف دکتر مارتین هستید، می توانید انواع اصل و تقلبی آن را در بازار کمدن لاک پیدا کنید. این بازار یکی از برترین مراکز خرید در لندن و انگلستان است.

بازار ماهی سوکیجی، ژاپن

بازار ماهی توکیو یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین بازارهای جهان است. حتی کسانی که هوادار غذاهای دریایی نیستند برای تماشا به تماشا آن می فرایند. فروشندگان این بازار زبان ویژه خود را دارند و روزانه حدود 3000 تن ماهی و سالانه نزدیک000 ,800 تن ماهی در آن جابه جا می گردد. خودتان می توانید بوی آن را حدس بزنید. اما بازار ماهی سوکیجی در توکیو، بهشت دوستداران غذای دریایی است و می توان انواع ماهی تازه و سوشی سنتی ژاپن را در آن پیدا کرد. بهتر است یادآوری کنیم که بیشترین رستوران های لوکس مورد تائید کتاب میشلن (267 رستوران) در توکیو واقع شده اند.

گرند بازار استانبول، ترکیه

این بازار برای گردشگران ایرانی آشنا است. گرندبازار یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده جهان است که از نظر ساختار و معماری بسیار مجذوب کننده و تماشای است و در شهر استانبول قرار گرفته است. این بازار 61 راهروی سرپوشیده و بیش از 3000 مغازه دارد که اجناس مختلفی از جمله طلا و جواهر، فرش، چرم، عتیقه جات، صنایع دستی، لباس،کفش، فانوس های رنگی زیبا، ادویه جات، داروهای گیاهی و حتی کتب قدیمی می فروشند. گرند بازار در سال 1455 به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده و در قرن 16 توسعه پیدا نموده است.

بازار سنتی تبریز، ایران

این بازار با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان است و بازارچه ها، تیمچه ها، سراها و کاروانسراهای پرشماری دارد. در روزگار گذشته به علت قرارگرفتن شهر تبریز در جهت و چهارراه جاده ابریشم و گذر روزانه هزاران کاروان از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی از آن این بازار از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده است. بازار بزرگ تبریز با داشتن حدود 500,5 حجره، مغازه و فروشگاه، 40 گونه شغل، 35 سرا، 25 تیمچه، 20 مسجد، 20 راسته و راسته بازار، 11 دالان و 9 مدرسه دینی اصلی ترین مرکز دادوستد مردم تبریز است.

بازار پایک پلیس، آمریکا

برخی ها می گویند این بازار در شهر سیاتل آمریکا فقط یک مکان توریستی است و برخی دیگر معتقدند گنجینه ا ملی است. این بازار با پیشینه صدساله قدیمی ترین بازار به جای مانده از دوران قدیم آمریکاست، 4هکتار مساحت دارد و هر روز000 ,40 نفر بازتماشاماینده را به خود جذب می نماید. مانند بسیاری از بازارهای محلی جهان شما می توانید چیزهای مختلفی در آن پیدا کنید مانند کتاب و عتیقه جات، محصولات تولیدنمایندگان محلی، ماهی و…. . همان طور که گفته شد این بازار در شهر سیاتل استان واشنگتن آمریکا قرار گرفته است.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "10 بازار دنیا که حتما باید آن ها را دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازار دنیا که حتما باید آن ها را دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید