خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی بانک تجارت در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ شریان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بانک تجارت دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان تدارک دیده است.

خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی بانک تجارت در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان

به گزارش گروه فناوری وبلاگ شریان، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین گشایش نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش برپا شد، بر ظرفیت های استارت آپی در کشور تاکید کرد و گفت: شرکت های بزرگ در دنیا تلاش می کنند تا از ظرفیت های شرکت های کوچک تر استارت آپی در مجموعه های خود استفاده کنند. در این راستا با خرید شرکت های کوچک با هزینه کمتر، نوآوری را به شرکت خود منتقل می کنند. در ایران نیز بعد از تصویب قانون دانش بنیان، اکوسیستم نوآوری شکل گرفت و ادبیات حوزه دانش بنیان خیلی جدی پیگیری شد به طوری که در حال حاضر 5700 شرکت دانش بنیان و 10 هزار شرکت فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و 60 تا 70 هزار استارت آپ داریم که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: شرکت های بزرگ باید به این مجموعه ها اعتماد کنند، زیرا راهکار بسکمک از مسائل را ارائه می کنند؛ به عنوان مثال در دوران مواجهه کشور با ویروس کرونا به غیر از محموله واکسن کرونا که اخیرا وارد شده است تمامی نیاز کشور از جمله ونتیلاتور، اکسیژن ساز، ماسک و مواد ضدعفونی کننده از طریق شرکت های دانش بنیان تامین شد و ما تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا را وارد نکردیم. این محصولات از دپارتمان های 500 نفری و سازمان های بزرگ هم تامین نشد بلکه شرکت های کوچک دانش بنیان 20 تا 30 نفره نیاز کشور را برطرف کردند.

وحدت به حوزه نفت و پتروشیمی به عنوان صنعت مادر اشاره کرد و گفت: صنایع نفت و پتروشیمی ارزش افزوده برای کشور ایجاد می کنند و جزو صنایع مادر محسوب می شوند. وزیر نفت نیز نسبت به استفاده از توان شرکت های دانش بنیان در حوزه نفت بسیار تاکید دارند به طوری که از پاویون شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دو بار بازدید کردند و برای آشنایی با دستاورد های شرکت ها وقت گذاشتند. همچنین مرکز نوآوری نفت، کارخانه نوآوری نفت، صندوق پژوهش و فناوری نفت نیز در این دولت آغاز شده و امیدواریم که ادامه یابد.

وی ادامه داد: نفوذ شرکت های دانش بنیان در حوزه نفت و پتروشیمی به توسعه این شرکت های بزرگ کمک می کند. صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش دارد تا به وظایف خود در حوزه تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان کمک کند. تلاش می کنیم تا در هر منطقه جغرافیایی یا حوزه اقتصادی خاص اجزای مورد نیاز توسعه نوآوری شکل بگیرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد همکاری این صندوق با سیستم بانکی کشور در تامین اقتصادی شرکت های دانش بنیان گفت: ما ابزار های مختلفی را با همراهی بانک ها به شرکت های دانش بنیان و خریداران محصولات دانش بنیان ارائه می دهیم؛ به عنوان مثال بانک ها برای ضمانت نامه بانکی که شرکت های معرفی شده از طرف ما ارائه می کنند، ضمانت نامه حسن انجام صادر می کند و از این طریق کیفیت و خدمات شرکت ها تضمین می شود.

وحدت در انتها ضمن اشاره به تدارک بیشتر ابزار های تامین اقتصادی بانک ها برای شرکت های دانش بنیان گفت: بانک ها به این حوزه علاقمند شده اند و در نظر دارند تا خدمات بیشتری به شرکت های دانش بنیان ارائه دهند؛ به عنوان مثال بانک تجارت دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان تدارک دیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی بانک تجارت در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی بانک تجارت در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید