رایزنی سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای ممنوعه چارتری، علت استثنا شدن منطقه ها آزاد چیست؟

به گزارش وبلاگ شریان، دیروز مهدی خنجری بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی با اشاره به نامه هشدار سازمان بازرسی کل کشور به سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: بازدید، آنالیز ها، رصدهای میدانی و مجازی بازرسان در اجرای تکالیف قانونی پیرامون نحوه فروش بلیت در تعدادی از مسیرهای داخلی (پرواز از شهرهای کرمانشاه، اهواز و آبادان به مقصد شهرهای زیارتی)، حکایت از این دارد که در ساعات کاری و در طول روز، بلیتی به وسیله سایت های فروشنده عرضه نمی گردد.

رایزنی سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای ممنوعه چارتری، علت استثنا شدن منطقه ها آزاد چیست؟

وی ادامه داد: بیشتر پروازها به حالت تکمیل ظرفیت رؤیت می شوند در حالی که در ساعات بامدادی روز تعدادی پرواز نو باز و به سرعت تکمیل می شوند که تداعی کننده هماهنگی شرکت های هواپیمایی و چارترکنندگان (علی رغم ممنوعیت چارتری) و سایت های فروش بلیت و در مواردی تخلف کانترهای فروش شرکت های هواپیمایی در ترمینال ها با قیمت های غیرمصوّب بوده است.

وی اضافه نمود: در بعضی سایت های کشورهای همسایه، بلیت مسیرهای داخلی به صورت دلاری به فروش می رسد یا با تغییر زبان در سایت تهیه بلیت و فرض بر غیرایرانی بودن مسافر در همان مسیری که تکمیل ظرفیت اعلام شده بود، فروش بلیت با قیمتی بسیار بالاتر عرضه می گردد.

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی یادآور شد: در نامه به سازمان هواپیمایی اعلام شده است در پاره ای از موارد بلیت مسیرهای داخلی صرفاً در دفاتر خدمات گردشگری مستقر در شهرهای خارج از مبدأ و مقصد پرواز به فروش می رسد که به عنوان نمونه می توان به بلیت های فروش رفته در مسیر تهران (مهرآباد) به بندرعباس در دفاتر خدمات گردشگری شهرهای شیراز و اصفهان اشاره نمود.

خنجری تأکید کرد: با توجه به مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری در صدور مجوزهای پرواز، نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی، سایت های فروش و دفاتر خدمات مسافرت هوایی، این سازمان به منظور اصلاح و تمشیت امور نسبت به آنالیز موارد مطروحه بر اساس قیمت واقعی هزینه های تمام شده برای ناوگان هوایی کشور و بعلاوه رعایت حقوق مسافرین پیگیری و نتیجه اقدامات با قید تسریع به این بازرسی امور منعکس گردد.

ممنوعیت پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی

وزیر راه و شهرسازی اوایل مردادماه سال جاری با بیان این که باید در حمل ونقل هوایی بساط سوداگری جمع گردد، گفته بود: مجوز پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی لغو شد.

وی با تأکید بر این که مجوز پروازهای چارتری به هرصورت تا اطلاع ثانوی لغو شده است، توضیح داد: البته به جز پرواز به میادین نفتی که قرار شده است با سازمان های متقاضی جزئیات آن معین گردد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که پروازهای چارتری به هرصورت متوقف شده است، اضافه نمود: عدول از نرخ مصوب تخلف است و سازمان تعزیزات به گران فروشی ورود خواهد نمود. در تعداد بلیت و پروازها نه تنها کاهش نداشتیم بلکه با رشد 5درصدی روبرو بوده ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از محل های اشکال و مشکلاتی که در بخش فروش بلیت هواپیما ایجاد شده است صدور مجوزهای بلاوجه چارتری است که برای این موارد دستور دادم سازمان هواپیمایی تا بساط سوداگری در بازار فروش بلیت هواپیما برچیده گردد تا بازار آرامش بگیرد.

بذرپاش اضافه نمود: این که سازمان هواپیمایی ورود بیشتر به فروش بلیت داشته باشد برای ما حائز اهمیت است. در مورد فروش بلیت نرخ مصوب داریم که نباید از آن عدول کرد و خارج از نرخ مصوب، تخلف است و نهادهای نظارتی و تعزیراتی در این خصوص ورود خواهند کرد.

رایزنی سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای ممنوعه چارتری

به فاصله چند ساعت پس از رسانه ای شدن اظهارات بازرس سازمان بازرسی کل کشور، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری جلسه برای برقراری پروازهای ممنوعه چارتری اطلاع داد!

یازرلو دراین باره گفته است: درخصوص درخواست موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با معافیت منطقه آزاد کیش از بخشنامه لغو پروازهای چارتری در مسیرهای داخلی، طی جلسه ای با نماینده آن منطقه موضوع مورد بحث نهاده شد و مقرر شد این سازمان با عنایت به وجود مدل های مختلف پروازهای چارتری در قوانین و قواعد بین المللی، راهکارهای اجرایی تأمین صندلی های مورد احتیاج صنعت گردشگری در قالب تور و ممنوعیت ایجادشده را جهت اجرا به منطقه ها آزاد ابلاغ کند.

منبع: گردشبان

به "رایزنی سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای ممنوعه چارتری، علت استثنا شدن منطقه ها آزاد چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سازمان هواپیمایی برای برقراری پروازهای ممنوعه چارتری، علت استثنا شدن منطقه ها آزاد چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید