چند راه آسان برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی

به گزارش وبلاگ شریان، همه ما در برهه ای از زندگی مان با مشکل گرفتگی سرویس های بهداشتی روبرو شده ایم. به دلایل واضحی مانند این که آپارتمانی که در آن زندگی می کنیم سیستم فاضلاب قدیمی دارد ، باریک بودن فاضلاب و تراکمی که در زمان های خاص اتفاق می افتد. در واقع ، این مشکل ممکن است اغلب برای ما اتفاق بیفتد ، به خصوص در خصوص ساختمان های قدیمی و به همین علت است که همه ما باید یاد بگیریم که چگونه با مشکل گرفتگی توالت مقابله کنیم. در این مقاله چند راه آسان برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی را معرفی می کنیم.

چند راه آسان برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی

خوشبختانه باز کردن گرفتگی توالت آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت یا غیرممکن نیست. برای برطرف گرفتگی توالت فرنگی نیازی به تماس با لوله کش نداریم. راه های مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارد و بعضی از این راه ها به آسانی مخلوط کردن و ریختن مواد آشپزخانه مانند سرکه ، جوش شیرین و آب داغ در کاسه توالت است.

روش اول: چگونه توالت گرفتگی را با آب گرم باز کنیم؟

آب گرم معمولی (نه آب جوش) می تواند ابزار بسیار موفقی برای برطرف گرفتگی سریع توالت فرنگی باشد. با این حال ، بیایید در خصوص وسایلی صحبت کنیم که هرگز نباید در توالت بریزید و سیفون را بکشید.

- پد بهداشتی

- دستمال توالت: در حالی که بعضی از برندها ادعا می نمایند که کاغذهای توالت محلول در آب هستند ، بیشتر آنها اینطور نیستند. بهتر است کاری را انجام دهید که ایمن است و همه دستمال توالت ها را در سطل زباله بیندازید.

مقداری آب گرم کنید

گرمای شدید آب جوش می تواند به قسمت چینی توالت فرنگی آسیب برساند و حتی در بعضی موارد باعث ترک خوردن چینی گردد. بعلاوه به یاد داشته باشید که در اثر حادثه ای مانند پاشیدن آب جوش ممکن است خود را بسوزانید.

بنابراین مراقب باشید که آب به نقطه جوش نرسد. می توانید به آبی که برای برطرف گرفتگی توالت مانند آب گرم حمام استفاده می کنید فکر کنید.

سطل را با آب پر کنید

آب داغ را داخل سطل پلاستیکی بریزید و مراقب باشید که پاشیده نگردد و نریزد.

آب را داخل توالت بریزید

سطل پلاستیکی را بردارید و آب داغ را در سطح کمر داخل توالت فرنگی بریزید. اگر آن را با فشار کافی بریزید ، عناصری که توالت را مسدود می نمایند می توانند به لطف این آب گرم تحت فشار حرکت نمایند.

صبر کنید

بعد از اینکه آب داغ را داخل توالت فرنگی ریختید ، 10 دقیقه صبر کنید و ببینید آیا این آب به برطرف گرفتگی یاری می نماید یا خیر. اگر دیدید آب آغاز به تخلیه می نماید ، این روش جواب داده است. بعد از 10 دقیقه یک یا دو بار دیگر شست و شو دهید.

گرفتگی لوله فاضلاب

در بیشتر موارد ، اگر انسداد توالت فرنگی را نمی بینید و توالت شما پر از آب نیست ، ممکن است انسداد در عمق فاضلاب باشد. در این مورد ، برترین کار این است که با یک متخصص تماس بگیرید تا لوله خود را باز کند.

به خصوص اگر در لوله زیرزمینی اتصال لوله کشی خانه شما به سیستم لوله کشی اصلی و فاضلاب انسدادی وجود دارد، به یاد داشته باشید که هیچ کاری نمی توانید انجام دهید و حتما باید با یک متخصص تماس بگیرید.

گرفتگی را با یک سیفون توالت پاک کنید

از 300 میلی لیتر خوشبو نماینده مایع توالت بهره ببرید. سینک بازکن ها به دو صورت هستند ، سینک های مایع برای توالت فرنگی راحت تر و ایمن تر هستند. اگر یک دستگاه تخلیه مایع بسته بندی شده بسیار بزرگتر خریداری نموده اید ، مقدار مورد استفاده را با یک لیوان مقدار گیری 300 میلی لیتری جدا کنید.

سینک بازکن را داخل توالت بریزید

قبلاً می دانید که نباید از این فنجان مقدار گیری مقاوم در برابر مواد شیمیایی (یا لیوان شیشه ای) برای اهداف دیگری بهره ببرید. بعلاوه پس از استفاده باید آن را با دستکش و آب فراوان بشویید.

مراقب باشید که این مایع به دست شما نرسد و در صورت امکان هنگام ریختن آن در توالت فرنگی از دستکش بهره ببرید. هنگام ریختن کاسه در توالت ، سعی کنید به دلایل بهداشتی آن را زیاد در داخل توالت قرار ندهید. جایگاه توالت فرنگی را ببندید و حدود یک ساعت صبر کنید.

جایگاه توالت را باز نموده و آب بکشید

شما نمی خواهید توالت شما پر از آب گردد، به خصوص زمانی که نمی دانید چه چیزی باعث انسداد شده است. اگر ریزش آب به مقدار کافی روان نیست، برای بار دوم آبکشی نکنید. زیرا ممکن است آب بیشتری به کاسه توالت فرنگی اضافه گردد. در عوض ، شیر آب توالت را ببندید تا دیگر به طور تصادفی آب وارد توالت نگردد و با یک لوله کش تماس بگیرید.

توالت گرفتگی را با فیلم چسبناک باز کنید

جایگاه توالت فرنگی را بلند کنید و فیلم چسبناک را به دور توالت بپیچید و مطمئن شوید که با فیلم چسبنده روی جایگاه توالت مهر و موم محکم ایجاد کنید. هرچه فیلم چسب شما کیفیت بهتری داشته باشد، نتیجه بهتری خواهد داشت.

مطمئن شوید که به درستی بسته شده است

به آرامی روکش فیلم چسبناک را فشار دهید، اجازه دهید هوای زیر آن آب کاسه توالت را به داخل گرفتگی فشار دهد.

درب را ببندید

از آنجایی که هنگام سیفون کردن هوا نمی تواند خارج گردد ، مانند پمپ هوا ، انسداد را با خلاء باز می نماید. در صورت لزوم می توانید دو بار شست و شو دهید، اما چند دقیقه در این بین صبر کنید.

فیلم چسبناک را بردارید

هنگام انجام این روش ها می توانید برای رعایت بهداشت بیشتر دستکش بپوشید.

یک بار دیگر توالت خود را آب بکشید

ما می دانیم که وقتی صحبت از گرفتگی توالت فرنگی می گردد ، همه سریع ترین راهکار را می خواهند. با این حال ، نباید فراموش کرد که در بعضی موارد ، ممکن است کاری جز صبر کردن وجود نداشته باشد. به عنوان مثال ، اگر کودک شما بیش از حد کاغذ توالت را در توالت انداخته است ، ممکن است مجبور شوید صبر کنید تا کاغذ به خودی خود حل گردد ، زیرا آب به آرامی دستمال توالت را حل می نماید.

گاهی اوقات بهتر است فقط چند ساعت یا حتی یک شب توالت را ترک کنید. هنگامی که متوجه شدید که سطح آب توالت کاهش یافته است ، یک شست و شوی سریع می تواند به برطرف گرفتگی آن یاری کند.

منبع: اتاق

به "چند راه آسان برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه آسان برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید