ناگا های هند سالگرد اعلام استقلال خود را جشن گرفتند

به گزارش وبلاگ شریان، ناگاها، مردم بومی ساکن چندین استان شمال شرقی هند و منطقه ها آن سوی مرز میانمار، روز یکشنبه هفتاد و پنجمین سالگرد اعلام استقلال خود را جشن گرفتند.

ناگا های هند سالگرد اعلام استقلال خود را جشن گرفتند

به گزارش وبلاگ شریان، در چدما، روستای کوهستانی کوچک در استان ناگالند، پرچم های آبی در آسمان صاف به اهتزاز درآمدند.

ناگا ها در سال 1947 استقلال خود را اعلام نموده و هر سال این لحظه را گرامی می دارند. هندی ها نیز روز دوشنبه 75 سال استقلال از سلطه بریتانیا را جشن گرفتند.

شورش ناگا طولانی ترین شورش در جنوب آسیا است. اما بزرگترین جناح مسلح ناگا، شورای ناسیونال سوسیالیست ناگالند (ایساک-مویوا) به مدت 25 سال با دولت هند در آتش بس بوده است، زیرا مذاکرات صلح بر سر موضوع استفاده از پرچم ناگا و قانون اساسی به بن بست رسیده است.

هزاران نفر در این رویداد که به وسیله شورای ملی ناگا (NNC)، ساماندهی شده بود شرکت کردند. نوزادان به پشت مادران خود می خوابیدند در حالی که پسران و دختران جوان در آماده سازی جشنی که پس از برافراشتن پرچم آبی ناگا برگزار گردید، یاری کردند.

حدود 100 مبارز حرفه ای که پس از اولین آتش بس در سال 1964 سلاح های خود را زمین گذاشتند، با لباس های فرم خود در این مراسم شرکت کردند.

ریووسیلی چاکرینوئو، پیرترین ژنرال بازمانده در ارتش ناگا، با یادآوری آتش بس سال 1964 گفت که این آتش بس باعث صلح در سرزمین شد.

آدینو فیزو، 90 ساله، که رئیس NNC است، گفت: وقتی بریتانیایی ها می رفتند، ما تمایل خود را برای آزادی مردم ابراز کردیم.

بیش از 90 درصد از جمعیت نزدیک به دو میلیون ناگالند مسیحی هستند که در کشوری با اکثریت هندو تضاد قابل توجهی دارد. ده ها سال است که ناگا ها برای استقلال از هند جنگیده اند و خانواده های کمی هستند که از خشونت رنج نبرده باشند.

در سال های اخیر، خشونت کاهش یافته است، اما مطالبات برای حقوق سیاسی افزایش یافته است، حتی زمانی که دولت فدرال برای مذاکره با جدایی طلبان فشار آورده است.

منبع: فرارو

به "ناگا های هند سالگرد اعلام استقلال خود را جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناگا های هند سالگرد اعلام استقلال خود را جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید