ادبیات

فوت و فان کارگاه مکتوب طنزنویسی است

به گزارش خبرنگاران ، در زمینه آموزش طنزنویسی در منابع مکتوب خلأهایی وجود دارد و همین امر نویسنده را به نگارش این کتاب وا داشته است.

11 خرداد 1402

داستان، کودک و والد را وارد یک ماجرای مشترک می کند، داستان هیولاهای فسقلی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ بیلی و هیولاهای فسقلی ماجراجویی های پسربچه ای را روایت می کنند که از خوابیدن در تاریکی شب می ترسد؛ زیرا فکر می کند هیولاها به کنار تختش می آیند و برایش دردسر درست می کنند. آیا او درست فکر می کند یا هیولایی وجود ندارد؟...

9 اسفند 1401

جواد خیابانی این کاره نبود

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، بعد از اتمام کار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بالاخره در تلویزیون حاضر شد تا پاسخ گوی ابهامات موجود درباره تیم ملی باشد. تاج که پیش از این هم نشان داده بود علاقه ای ندارد به غیر از تلویزیون با جایی مصاحبه کند،...

8 دی 1401

فصل دوم سایه و استخوان اسفند سال جاری پخش می گردد

فصل دوم مجموعه فانتزی تلویزیونی سایه و استخوان که به وسیله اریک هیزر برای نتفلیکس در دست ساخت است، مارس 2023 (اسفند 1401) پخش می گردد.

18 آذر 1401

خانه تاریخی اژه ای ها

در مورد سازنده خانه تاریخی تنها چیزی که موجود است، یک مصرع شعر است که در تالاری که به جای مانده نوشته شده است: گر خوانمش بهشت برین این سخن بجاست/ این کاخ دلفروز زحاجی حسین بپاست؛ این خانه به سبک صفوی ساخته شده و تزییناتش مربوط به زمان قاجار است و امضای...

12 آبان 1401

تجربە بازطراحی هویت بصری خبرگزاری فارس نقد و بررسی شد

نشست نوسازی نشان؛ الزامات و اقتضائات با حضور علی حیاتی، مدیر کارگاه سه در چهار، پوریا اسراری، از مجریان بازطراحی هویت بصری فارس، صادق جمالی و محمدجواد حسنلو به عنوان منتقد در حوزه هنری برگزار گشت.

23 تیر 1401

کاهش تورم نقطه ای از 6 ماه پیش شروع شده است

وزیر امور مالی و دارایی گفت: در 6 ماه گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در کشور بودیم، ولی تا حد ایده آل خیلی فاصله داریم.

10 تیر 1401

دعوت سازمان ملل متحد برای گرامی داشت روز جهانی شعر

به گزارش خبرنگاران ، سازمان ملل متحد در صفحه اینستاگرام این نهاد بین المللی طی پیامی به مناسبت روز جهانی شعر در سال 2022 به ستایش این هنر پرداخته است.

18 خرداد 1401

دسترسی عمومی به منابع علمی حوزه بازی های دیجیتال

خبرنگاران- بازی های دیجیتال به عنوان صنعتی درآمدزا در میان صنایع خلاق، با رشد روزافزونی در جهان روبرو هستند. مطالعات بازی های دیجیتال در قالب مقالات، گزارش ها و کتب با رصد و ارائه جدیدترین آمار و محتوای علمی در این حوزه، نقش مهمی را در شناخت دقیق صنعت...

28 فروردین 1401

در سفر به اسدآباد از کجا تماشا کنیم؟

اسدآباد، شهری زیبا در استان همدان است که با تاریخی طولانی، آثار باستانی و جاذبه های طبیعی، یکی از منطقه ها گردشگری کشور، محسوب می گردد.

19 فروردین 1401

نوشتار ساعد باقری برای محمد کاسبی

ساعد باقری نوشتاری را برای محمد کاسبی بازیگر منتشر کرد.

12 اسفند 1400

بزرگداشتی برای حبیب الله عبدالرزق در ایران

همزمان با سالروز درگذشت حبیب الله عبدالرزق، بزرگداشتی برای این بازیگر تاجیک در ایران برگزار می گردد.

29 بهمن 1400

ترکی الفیصل: خطر موجودیتی کشورهای عربی را تهدید می نماید

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی گفت که سیاست های مسئولان در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که به عدم تعادل جمعیت شهروندان منجر شده، خطر موجودیتی برای این کشورها ایجاد نموده است.

12 بهمن 1400

فراوری قطعه صدای نفس در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو

دکتر اسماعیل امینی رئیس هیات مدیره کانون ادبی نفس و رئیس شورای سیاستگذاری ادبی انجمن اهدای عضو ایرانیان با اعلام این خبر اسم کرد: طی جلسه روز گذشته کمیته ادبی انجمن که با حضور روزبه بمانی، حمیدرضا امیرافضلی، عمران میری و مژده لواسانی برگزار گردید، ایده...

17 مهر 1400

معرفی بعضی اماکن دیدنی شیراز

معروفیت شیراز شهر شعر و ادب پارسی با فرهنگ و هنر بی نظیرش، در همه قرون بر زبان گردشگران و مسافران بسیاری جاری بوده است. تنوع و فراوانی اماکن دیدنی شیراز انگیزه بسیار خوبی برای گردشگران است تا با فرهنگ و تاریخ این سرزمین بیشتر آشنا شوند. به علاوه آنکه می...

10 شهریور 1400

دلتنگی های شاعری که می خواست عاشق باشد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، بعد از حدود یک سال وقفه در جلسات رونمایی کتابِ شهر کتاب اردیبهشت، نخستین کتاب هامون شیرازی، کارگردان و منتقد سینما روز گذشته، آدینه 31 اردیبهشت ماه در فضای باز حیاط این مجموعه با طرفیت محدود رونمایی شد.

25 خرداد 1400

کتاب کودک کاپیتان زیرشلواری به خاطر نژادپرستی جمع آوری می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی - یکی از کتاب های اسپین آف مجموعه کاپیتان زیرشلواری دیگر منتشر نخواهد شد و داو پیلکی، نویسنده کتاب کودک به خاطر کلیشه های نژادی زیان بخش و تصاویر منفعلانه نژادپرستی این کتاب عذرخواهی کرد.

4 اردیبهشت 1400

خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی بانک تجارت در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بانک تجارت دو خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه نفت و پتروشیمی برای خرید لیزینگی از شرکت های دانش بنیان تدارک دیده است.

26 اسفند 1399

ترویج کتابخوانی در شیراز محدود به یک هفته نیست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، حسن دهقان امروز پنجشنبه 6 آذرماه 1399 در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه های ترویج کتابخوانی شیراز گرچه در هفته کتاب اوج گرفت اما محدود به یک هفته نیست و همچون نیمه اول 1399، تا سرانجام امسال ادامه خواهد داشت.

8 دی 1399

ضابطیان: فرهنگ و ادبیات را به پنجشنبه جمعه می آوریم

پنجشنبه جمعه عنوان برنامه رادیویی جدید منصور ضابطیان است که هم از فرهنگ، موسیقی و ادبیات می گوید و هم قصد دارد از مخاطبانش بخواهد که به روال گذشته برایشان نامه بنویسند و به این وسیله فرهنگ نامه نگاری سنتی را زنده کند.

3 شهریور 1399
تعداد: (22)